رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور مدیران کل عشایر کشور و رؤسای سازمان بسیج عشایر استان‌ها، امروز کلید برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور زده خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی کریمی فیروزجانی رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی در شورای عشایر استان فارس که با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران برگزار شد، گفت: در مصوبات سال‌های اخیر مجلس در برنامه ششم و همچنین در فراز‌هایی از قانون بودجه ١٤٠٠، جهت گیری به سمت توسعه زیرساخت‌های جامعه عشایری و مسائل و مشکلات این قشر مشهود است و این رویه ادامه پیدا خواهد کرد.

او با بیان اینکه میانگین مشارکت و تعداد شهدای عشایر بیش از ٣ تا ٤ برابر دیگر اقشار بوده، افزود: عشایر در دفاع مقدس در صف اول و در عرصه دفاع از این آب و خاک پیشتاز و پیش قراول بوده‌اند و امید است با هم‌افزایی شاهد رفع ناهمواری‌های این قشر عزیز از جامعه باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که اعتقاد دارد حل مشکلات عشایر در ظرفیت یک سازمان و وزارتخانه نیست و عزم ملی می‌طلبد، گفت؛ در بدنه اجرایی کشور نیز دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی همه باید پای کار بیایند تا بخشی از عقب ماندگی و فشار‌های اقتصادی که امسال به شرایط خاص ناشی از خشکسالی و اقتصادی بر عشایر حاکم شده، جبران شود.

کریمی ادامه داد: امسال روند نزدیک شدن زیرساخت‌های آموزش و پرورش عشایری به استاندارد‌های کشوری در دستور کار قرار گرفته که مستلزم تسریع است.

او با ابراز امیدواری از اینکه با واکسیناسیون عمومی، مدارس کشور به شیوه حضوری بازگردد، گفت: آموزش مجازی نیز به عنوان یکی از ثمرات بیماری کرونا با ما خواهد بود و یک فرصت است که امید است در جامعه عشایری نیز با کمک وازرت ارتباطات و بهره مندی بیشتر از اینترنت، تداوم یابد.

رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تمام قد آماده کمک به دولت است، گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی میانگین بالای ٢٠٠ رای توسط نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت بی سابقه بوده و این رای پیام همدلی و هماهنگی برای اداره امور کشور دارد.

کریمی اظهار کرد: عدم رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش بنا به حساسیت مجلس برای آموزش و پرورش بود، چرا که از دستگاه‌های بنیادی و زیر بنایی کشور محسوب می‌شود و باید با دقت فردی دیگری انتخاب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار