دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون پیک پنجم کرونا نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

 شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: تعداد موارد کرونا مثبت بستری در سطح بیمارستان‌های استان به آمار نیمه اول تیرماه مصادف با شروع پیک پنجم کرونا رسیده است.

او افزود: پیک پنجم کرونا با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون رو به اتمام است.

شریف زاده با اشاره به اینکه در پیک سوم کرونا متوسط موارد مرگ، روزانه ۶ مورد بوده است اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که در مردادماه روزانه متوسط مرگ ۲/۷ مورد، در شهریورماه این عدد به ۳/۳ مورد افزایش و در مهرماه تا به امروز به ۲/۳ مورد کاهش پیدا کرده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: مقایسه موارد مرگ ناشی از کرونا در مردادماه، شهریورماه و مهرماه نسبت به پیک چهارم و سوم کرونا نشان می‌دهد که موارد مرگ کاهش داشته است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه از کشف واکسن کرونا و شروع مرحله اجرایی آن مدت زمان زیادی نمی‌گذرد بررسی اینکه تا چه مدت واکسن پوشش ایمنی خواهد داشت نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار