رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی حتی یک روز طرح تعطیل نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جلسه ای که امشب  با حضور وزیر بهداشت برگزار شد گفت: استان کرمان ۴ دانشگاه علوم پزشکی و یک دانشکده پزشکی دارد.

او با اشاره به شرایط کرونایی استان افزود:  این استان ۹ شهرستان زرد و ۱۴ شهرستان نارنجی دارد که این شهرستان تا دو هفته پیش قرمز بودند.

او تصریح کرد :ما سنگین‌ترین پیک کرونا را در آبان ماه سال قبل داشتیم و در پیک قبلی بیش از ۲۰۰ مرگ و میر در هفته داشتیم.

رشیدی بیان کرد:در دو سه ماه اخیر به دلیل واکسیناسیون مرگ و میر در استان ما کم شده و به هفته‌ای ۶۰ نفر رسیده است.

او گفت: در کرمان به این پهناوری  ۵ هزار و ۷۰۰ تخت بستری بیشتر نداریم که  ۲ هزار و ۴۰۰ تخت برای کرونا آماده کردیم  واکنون ۲ هزار اشغال شده است.

رشیدی افزود:از ابتدی شیوع ویروس کرونا ۹۷ هزار و ۴۰۳ نفر را سرپایی درمان کرده و ۴ هزار و ۶۹۳ بستری کرونایی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه در سه ماه اول کرونا فقط یک آزمایشگاه در، کل استان داشتیم بیان کرد: اکنون ۸ مرکز و ۲ بخش خصوصی الان داریم.

او گفت:صداوسیمای استان واقعا به ما کمک کردند و در بخش آموزش نقش بزرگی داشتند.

رشیدی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی در کرمان یک روز هم متوقف نشد افزود: ۶۰درصد جمعیت هدف ما واکسینه شدند  که در مجموع ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر واکسن زدند و در بعضی مناطق متفاوت است.

عضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست  با اشاره به اینکه ما ۴ شهرستان داریم که وضعیت بهداشت در شهرستان‌های ما خیلی خوب نیست  گفت: بیمارستان شهرستان فهرج افتتاح شده  اما نیرو و کادر برای خدمت به بیماران ندارد.

او افزود:شاید بیمارستان ها در شرق استان  کوچک باشند، ولی خدمات خوبی به مردم می‌دهند.

شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی  نیز گفت:شهرستان کوهبنان یک شهرستان کارگری است خدمات بهداشتی تخصصی نیاز دارد ما پزشک متخصص نداریم و حتی فقط یک آمبولانس آماده باش کلا در تمام شهرستان داریم.

او افزود:امیدواریم با تقویت نیروی انسانی در شهرستان کوهبنان مردم مجبور نشدند برای درمان های ساده به دیگر شهرها بروند.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  نیزبا اشاره به اینکه در بحث شهدای سلامت بعضی‌ها نامشان جز شهدا نرفته که امیدواریم مشکل حل شود گفت: ستاد کرونا از روز اول در استان تشکیل شد و کمک‌های زیادی به مردم شد.

او افزود:ما در بحث واکسیناسیون جز استان‌های برتر هستیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر درکرمان نسبت به کشور پایین‌تر است  بیان کرد: ساختمانی باید جایگزین بیمارستان شفا شود و کلینک بعثت و بخش ام آر آی باید توسعه پیدا کند.

نظری جانشين فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اعلام ما در زمان کرونا هر جا نیاز،بود کمک کردیم گفت:در دو پیک اساسی در آبان پارسال،و فروردین امسال ما تمام توان را گذاشتیم و همه همدل بودیم با کمک کادر درمان و بسیجی ها و مردم که آتش به اختيار کمک کردند.

او افزود: مجوز بیمارستان صحرایی،که بیمارستان ما با کمک به سیستان و بلوچستان توانستیم جلوی پیک را بگیریم.

زینی وند استاندار کرمان با اعلام اینکه ما جز،موفق،ترین استان کرمان در بحث کرونا بودیم گفت:استان کرمان به خوبی مرگ و میر ناشی از کرونا را کنترل‌ کردند.
او افزود: ما ۱۳ درصد نسبت جمعیت استان مان اتباع غیر مجازداریم که نیازهای پزشکی آنها زیاد است و باید کرمان و سيستان و بلوچستان خاص دیده شود چون هزینه های اتباع زیاد است و ازجایی کمک نمی شود.

زینی وند بیان کرد:ما وسیع ترین استان کشور هستیم باید در بخش اورژانس‌ گروه های بیشتری  مستقر شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار