بر اساس اعلام رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، هزینه رسمی برگزاری این مسابقات اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، توشیرو موتو، مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ گفت انتظار دارد هزینه رسمی این بازی‌های اوایل سال ۲۰۲۲ مشخص شود. این بازی‌ها به دلیل همه گیری کووید ۱۹ یک سال دیرتر از زمان برنامه ریزی شده برگزار شد.

گفته می‌شود المپیک ۲۰۲۰ توکیو پر هزینه‌ترین بازی‌های تاریخ المپیک است و بودجه آن بالغ بر ۱۵.۴ میلیارد دلار بوده است، اما موتو اذعان کرد که نمی‌تواند تأیید کند که آیا هزینه کلی بازی‌ها بیش از این رقم بوده است یا خیر.

وقتی در کنفرانس مطبوعاتی از موتو خواسته شد درباره هزینه‌های بازی‌ها توضیح دهد، او گفت: "من آمادگی پاسخگویی به سئوال شما را ندارم. هنوز اطلاعاتی ندارم. مسئولان در حال بررسی این موضوع هستند. "

موتو گفت که پیش بینی می‌کند هزینه رسمی بازی‌ها اوایل سال آینده منتشر شود و ارقام اولیه به طور بالقوه در ماه دسامبر در دسترس عموم قرار بگیرد.

علیرغم مخالفت‌های مردمی، بازی‌های المپیک توکیو ۲۳ جولای با حضور هزاران ورزشکار از سراسر جهان افتتاح شد و ۸ اوت به پایان رسید. پس از آن از ۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر بیش از ۴۰۰۰ شرکت کننده در پارالمپیک حضور پیدا کردند.

این بازی‌ها به عنوان اقدامی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا عمدتا بدون تماشاگر برگزار شد. این در حالی بود توکیو ۲۰۲۰ درآمد ۸۰۰ میلیون دلاری از محل فروش بلیت را پیش بینی کرده بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار