کرونا؛ نقطه پایان پنج دهه فعالیت هنری سیامک اطلسی/ بیوگرافی و کارنامه هنری بازیگر و دوبلور معروف

سیامک اطلسی بازیگر توانمند کشورمان، چند روز پیش بر اثر کرونا از دنیا رفت و فرصت بازی در دیگر آثار هنری را از دست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری کرونا طی سال گذشته هنرمندان بسیاری را از جامعه هنری ایران گرفت و بار‌ها اهالی هنر را سیاهپوش کرد. این بار بازیگر و دوبلور توانمند کشورمان سیامک اطلسی بر اثر بیماری کرونا در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۰ درگذشت.

عزت اطلسی‌فر بازیگر و دوبلور که او را با نام سیامک اطلسی می‌شناسیم، متولد ۴ تیر ماه ۱۳۱۵ در شهر ارومیه بود. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۳ از طریق "انجمن گویندگان" آغاز کرد. همچنین با بازی در فیلم سینمایی "مردان خشن" ساخته صابر رهبر در سال ۱۳۵۰ پا به عرصه بازیگری و سینما گذاشت.

اطلسی در پدرسالار

او در مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری مانند راز، هشت بهشت، خورشید بر خاک، خسته‌دلان و معمای شاه نقش آفرینی کرده است؛ اما مردم ایران او را با بازی خاطره‌انگیزش در سریال «پدرسالار» به یاد دارند.

وی در این سریال نقش عموی خانواده و پدر آذر دختری که محور چالش‌ها و اتفاقات خانواده بود را ایفا کرد. این بازیگر سینما و تلویزیون در سریال تاریخی «مختارنامه» نیز به ایفای نقش پرداخته است.

بازیگر سریال «بچه‌های بهشت» در آثار سینمایی همچون همسر، ملک سلیمان و روز واقعه نیز نقش آفرینی کرده است.

مرحوم سیامک اطلسی؛ در عرصه دوبله نیز آثار به یادماندنی از جمله جنگجویان کوهستان، افسانه جومونگ و فیلم زیبا و دلنشین "مادر" ساخته مرحوم حاتمی را در کارنامه خود دارد.

کودکان نیز صدای اطلسی را با انیمیشن‌های رابین هود، داستان اسباب بازی و پهلوانان به خاطر دارند.

مرحوم اطلسی ۶ مهرماه ۱۴۰۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار محمود عبادی و ولی الله شیراندامی به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار