معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲۹۸ هزار و ۸۵۷ دُز واکسن از آغاز طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی دلاوری سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: از مجموع واکسن‌ها ۲۰۷ هزار و ۲۸۸ دز مربوط به نوبت نخست و ۹۱ هزار و ۵۶۹ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

وی با اشاره به فوت سه مرد مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کاشان، ادامه داد: از این تعداد ۲ مرد ۶۲ و ۶۴ ساله در مراکز‌ درمانی کاشان و یک مرد ۷۹ ساله در آران و بیدگل جان باختند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۶۰ مورد جدید به ۴۹ هزار و هفت نفر رسید.

وی اضافه کرد: اکنون ۴۰۳ بیمار  مبتلا به کرونا در مراکز‌ درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۱ بیمار در کاشان و بقیه در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۱۰۰ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

دلاوی با اشاره به بستری موقت ۱۷ بیمار جدیددر ۲۴ ساعت گذشته در مراکز‌ درمانی منطقه کاشان، گفت: از این تعداد، ۱۲ بیمار در کاشان و پنج نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز‌ درمانی منطقه کاشان را ۵۵ نفر اعلام و اضافه کرد: ۴۹ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۳۷ بیمار با سن ۸ تا ۷۶ سال در مراکز‌ درمانی کاشان و ۱۰ نفر با سن ۳۵ تا ۶۲ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۲۸۳ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی این دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته گفت: پنج هزار و ۷۹۴ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مراکز‌ ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

وی افزود: ۲۵۸ هزار و ۴۹۷ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مراکز‌ بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۶ هزار و ۸۰۳ بیمار حاد تنفسی تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.