علی اکبری گفت: طی ۲ روز گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ زائر توسط این جمعیت در مهران اسکان داده شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،علی اصغر علی اکبری مدیرعامل هلال احمر ایلام  گفت: با توجه به بازگشت زائران از مرز مهران اسکان زائران در نخستین شب ۱۵۰ بود که در شب گذشته به ۹۵۰ نفر افزایش یافته است.

او ادامه داد: این افراد در فضا‌های باز در محوطه پایانه مرزی اسکان یافته و در این زمینه موکت و پتو نیز توسط امدادگران جمعیت هلال احمر بین آن‌ها توزیع شده است.

علی اکبری اضافه کرد: این جمعیت بصورت شبانه روزی با استقرار تیم‌های مختلف امدادی در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مهران و کشور عراق است و هم اکنون ۴۱۰ نفر از نیرو‌های این جمعیت در مرز مهران و آنسوی مرز مستقر و در آماده باش هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام بیان کرد: علاوه بر استقرار تیم‌های امداد و نجات در مرز مهران با هماهنگی جمعیت هلال احمر کشور نیز خودرو‌های امدادی مختلف به کشور عراق اعزام و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

او اعلام کرد: هم اکنون ۱۲ پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت، سه تیم واکنش سریع، ۲ تیم امدادی خواهران و چهار تیم امدادی برادران در مرز مهران مستقر و در مجموع ۳۰۰ امدادگر و ۱۱۰ نفر از کارکنان این جمعیت مشغول امدادرسانی به زائران هستند.

علی اکبری تجهیزات بکارگیری شده در مرز مهران را شامل ۱۷ دستگاه آمبولانس، ۱۰ ست نجات، یک فروند بالگرد و سایر خودرو‌های امدادی عنوان کرد.

او اظهار کرد: همچنین هشت دستگاه آمبولانس، ۲ اتوبوس آمبولانس، ۲ تریلی و سه دستگاه خودرو فرماندهی عملیات نیز در داخل کشور عراق برای امداد رسانی به زائران در مسیر برگشت به کشور از طریق مرز مهران مستقر شده اند.

علی اکبری همچنین در خصوص اسکان زائران توضیح داد: پنج تیم اسکان اضطراری این جمعیت در مرز مهران مستقر شده که در صورت ضرورت در برگشت زایران اربعین خدمات دهی به آن‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.