مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویان، طلاب، اساتید و معلمان از امروز در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: با آغاز شروع سال تحصیلی جدید، برای ایجاد بستر آموزش مجازی و کاهش هزینه خانواده‌ها و فرهنگیان، مانند سال گذشته اینترنت شبکه دانش‌آموزی شاد رایگان است.

او افزود: علاوه بر این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای مسئولیت اجتماعی خود در آموزش الکترونیکی برای معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و طلاب بسته اینترنت رایگان در نظر گرفته است.

پاکدل ادامه داد: برای اساتید دانشگاه بسته ۶۰ گیگابایتی، برای معلمان ۴۰ گیگابایت و برای دانشجویان و طلاب بسته ۳۰ گیگابایتی به مدت ۶ ماه در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: اساتید، معلمان و دانشجویان برای فعال‌سازی بسته‌ها باید به سایت https://ictgifts.ir مراجعه کنند.

پاکدل گفت: متقاضیان، در این سایت کد ملی و شماره تلفنی که به نام خودشان است را وارد کنند. پس از دریافت این اطلاعات و تائید صحت آن‌ها، اسامی نهایی در مدت زمان منطقی در اختیار اپراتور‌ها قرار می‌گیرد تا ترافیک رایگان به حساب‌شان افزوده شود. امکان فعال­‌سازی بسته هدیه بر روی تلفن همراه دانشجویان یا بر روی تلفن ثابت (ADSL) فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: فقط یک بار امکان ثبت‌نام برای هر یک از متقاضیان وجود دارد. مهلت ثبت‌نام حداکثر هفت روز بوده و برای مدیریت ترافیک سایت، معلمان و دانشجویان بر اساس رقم آخر کد‌های ملی به شرح زیر برای ثبت نام اقدام کنند:

چهارشنبه ۷ مهر:
کد‌های ملی با رقم آخر ۰ و ۱ و ۲
پنج‌شنبه ۸ مهر:
کد‌های ملی با رقم آخر ۳ و ۴ و ۵
جمعه ۹ مهر:
کد‌های ملی با رقم آخر ۶ و ۷ و ۸ و ۹
از ۱۰ مهر تا ۱۴ مهر:
امکان ثبت‌نام برای کلیه معلمان و دانشجویان

تاکید می گردد ثبت نام صرفا از طریق سامانهiictf.ir و فقط با درج کد ملی و شماره تلفن انجام می‌شود.

همچنین هر کدام از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در سراسر استان با هر نوع سرویس اینترنت که به سامانه شاد متصل شوند، این ترافیک رایگان خواهد بود و از بسته کاربری افراد کسر نخواهد شد. استفاده رایگان از سامانه شاد به هیچ وجه نیاز به ثبت نام و ارایه اطلاعات شخصی در سایر سامانه‌ها ندارد و عضویت در سامانه شاد کفایت می کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.