آیین نمایشی تجلی حقیقت در سرکنسولگری ایران در استانبول به اجرا درآمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیین نمایشی تجلی حقیقت ویژه شهادت امام حسین (ع) و یارانش به میزبانی سرکنسولگری ایران در استانبول و با اجرای گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر از استان بوشهر برگزار شد.

مدیر گروه هنری هومهر در این باره گفت: پس از اجرای برنامه این گروه در شهر ازمیر ترکیه به مناسبت اربعین حسینی، به دعوت سرکنسول ایران در استانبول،  آیین نمایشی تجلی حقیقت را در تالار امام رضا (ع) سرکنسولگری ایران در استانبول اجرا کردیم.

مهدی جلالی از فرماندار بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن سینمای جوان بوشهر برای همکاری با این گروه به منظور سفر به ترکیه، تشکر کرد.

در پایان برگزاری آیین نمایشی تجلی حقیقت جواد معبودی‌فر سرکنسول ایران در استانبول و حجت الاسلام فرید اصل نماینده رهبر انقلاب در استانبول با اهدای لوح تقدیر از هنرمندان بوشهری گروه فرهنگی و هنری هومهر تجلیل کردند.

همچنین سرکنسول ایران در استانبول در سخنانی گفت: با توجه به برگزاری آیین اربعین به همت هنرمندان بوشهری در ازمیر، همکاران ما که در استانبول بودند و توفیق شرکت در آیین اربعین در ازمیر نداشتند، از ما درخواست کردند که گروه هومهر را به استانبول دعوت کنیم.


بیشتر بخوانید


جواد معبودی‌فر با اشاره به استقبال ایرانیان ساکن استانبول از اجرای گروه هومهر، ادامه داد: بسیاری از همکاران ما ترک زبان هستند که با آیین‌های جنوب کشور به ویژه بوشهر غریبه بودند و این اجرا زمینه آشنایی بیشتر آنان را با آیین‌های مذهبی بوشهر فراهم کرد.

او بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم در آینده هم از هنرمندان بوشهری برای اجرای آیین های مختلف در استانبول دعوت کنیم.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.