در پی تیراندازی نیرو‌های امنیتی نیجریه طی راهپیمایی‌های اربعین امام حسین (ع) در پایتخت این کشور ۸ تن از عزاداران به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بر اثر تیراندازی نیرو‌های امنیتی نیجریه به سمت دسته‌های عزاداری اربعین امام حسین (ع) در اَبوجا، پایتخت این کشور دستکم ۸ غیرنظامی به شهادت رسیدند که کشتار این افراد صرفا به جرم مشارکت در مراسم اربعین بود.

جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد دسته‌های عزاداری به آرامی در بزرگراه اَبوجا-کوبوا در حال حرکت بودند که ناگهان گروهی مشترک از نیرو‌های پلیس و ارتش به سمت آنان گاز اشک آور شلیک کردند و سپس آنان را با گلوله هدف قرار دادند.

خبرنگار العالم در این زمینه گفت: به سمت آنان تیراندازی شد فقط به این علت که در دسته‌های عزاداری اربعین امام حسین (ع) در اَبوجا حضور یافتند. بر اثر تیراندازی نیرو‌های امنیتی به سمت آنان چند نفر شهید و زخمی شدند.

عبدالله محمد، عضو جنبش اسلامی نیجریه شهید و زخمی شدن چند نفر از عزاداران را بر اثر این تیراندازی‌ها تایید کرد و افزود ۲ نفر نیز بازداشت شدند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه در گفتگو با العالم تصریح کرد: «زمانی که نیرو‌های پلیس و سربازان رسیدند بیشتر کسانی که حضور داشتند زنان و کودکان بودند، زیرا بیشتر مردان پس از اقامه نماز رفته بودند. آنان به افراد بی گناه و زنان حمله ور شدند و بسیاری از آنان به شدت زخمی شدند و به جنگل‌ها گریختند.»

خبرنگار العالم افزود: پیروان اهل بیت علیهم السلام در نیجریه چندین دهه است که از تبعیض و سرکوب رنج می‌برند. مقامات این کشور همه نوع آزار و اذیت مذهبی را اعم از قتل، شکنجه و بازداشت علیه آنان مرتکب می‌شوند.

مشابه این حمله وحشیانه در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد. در آن زمان نیرو‌های امنیتی به خانه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در زاریا که در آن مراسم اربعین امام حسین (ع) برپا بود، حمله ور و در پی آن ۱۰۰‌ها نفر شهید و زخمی شدند. او و همسرش نیز بازداشت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
به شهادت رسیدند????
آخرین اخبار