سردار عراقی:

عملیات ثامن‌الائمه سرآغاز عملیات‌های موفقیت‌آمیز ایران است

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیرو‌های مسلح عملیات ثامن‌الائمه را سرآغاز عملیات‌های موفقیت‌آمیز ایران دانست.

به گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در نشست تخصصی واکاوی عملیات ثامن الائمه (ع)، با بیان اینکه امروز سالروز شکست حصر آبادان است، گفت: به واسطه وضعیتی که در ایران به دلیل وقوع انقلاب اسلامی به‌وجود آمده بود، ساختار و سازمان نیرو‌های مسلح کشورمان نیز تغییر کرده بود؛ لذا دشمن به همین دلیل پس از انجام محاسبات و مؤلفه‌های فیزیکی، وارد جنگ با ایران شد.

وی ادامه داد: این در حالی بود که به واسطه همین مؤلفه‌ها می‌بایست ما شکست می‌خوردیم؛ در صورتی که دشمنان، مؤلفه‌های غیرفیزیکی مانند ایمان، جهاد و شهادت را محاسبه نکرده بودند که اگر این مؤلفه‌ها را مد نظر قرار می‌دادند، وارد جنگ با ایران نمی‌شدند.

سردار عراقی گفت: آن‌ها بر اساس همان مؤلفه‌های فیزیکی، حمله خود را انجام دادند و بخش‌هایی از خاک کشورمان را اشغال کردند، اما پس از فرار بنی صدر و پس از گذشت بیش از یک سال از شروع جنگ تحمیلی، عملیات «فرماندهی کل قوا» انجام شد و بعد از آن نیز عملیات‌های موفقیت‌آمیزی هم‌چون عملیات ثامن‌الائمه (ع) صورت گرفت و منجر به شکست ارتش دشمن شد.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: بعد از تصویب طراحی عملیات ثامن‌الائمه (ع)، پنجم مهر ۱۳۶۰ عملیات آغاز شد و پس از سه روز ۱۵۰ کیلومتر از اراضی کشورمان آزاد و بدین‌وسیله آبادان از محاصره خارج شد.

سردار عراقی با بیان اینکه عملیات ثامن‌الائمه (ع) جهشی برای انجام سایر عملیات‌های موفقیت آمیز شد، گفت: پس از این عملیات بود که شورای همکاری خلیج فارس به‌منظور نجات صدام راه‌اندازی شد و حتی آمریکایی‌ها نیز وارد دریای عمان شدند و پروژه ایران‌هراسی را آغاز کردند؛ در واقع این عملیات بستری برای سایر عملیات‌های موفقیت‌آمیز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار