رئیس کل دادگستری گلستان گفت:شعبه صلحی ویژه برای حل و فصل اختلافات حقوقی فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی گرگان راه اندازی شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی  رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سیاست قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش است و به همین منظور به دنبال توسعه شعب صلحی برای حل و فصل اختلافات در استان هستیم.

او افزود: به علت ویژگی‌هایی خاص فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی و نیاز به پادرمیانی افراد متخصص این حوزه برای حل و فصل اختلافات فعالان این بخش، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف با حضور متخصصان این حوزه در اتاق بارزگانی گرگان راه اندازی شد.

آسیابی افزود: از این پس پرونده‌هایی که بین بازرگانان و تجار عضو این اتاق و همچنین پرونده‌هایی که یک طرف آن از اعضای اتاق بازرگانی باشد به این شعبه ارجاع خواهد شد.

او ادامه داد: امیدواریم اعضای این شورا در حل و فصل اختلافات خوب عمل کنند و دست کم ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این شعبه به مرحله طرح دعوی در دادگاه نرسد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گاهش هزینه‌های دادرسی و زمان رسیدگی از مزایای بررسی پرونده‌ها در این شعبه صلحی است.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم گفت: مدتهاست راه اندازی این شعبه صلحی را دنبال می‌کنیم که خوشبختانه با پیگیری رئیس کل دادگستری استان شاهد افتتاح این شعبه هستیم.

احمد جعفری افزود: اعضای این شعبه ۳ نفرند که از بین تجار و بازرگانان استان انتخاب شده اند و یک مسئول دفتر آشنا به مسائل حقوقی هم در این شعبه حضور دارد تا در اختلافات بین تجار و بازرگانان، پادرمیانی کنند و تا جایی که ممکن است در همین شعبه اختلافات طرفین را حل و فصل کنند.

یوسف مومنی رئیس دادگستری شهرستان گرگان هم گفت: تمام اعضای اتاق بازرگانی استان می‌توانند هم اختلافات با اعضا و هم پرونده‌هایی با موضوع تجارت و بازرگانی که با اشخاص غیرعضو این اتاق دارند با مراجعه به این شعبه حل و فصل کنند.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.