با راهنمایی تلفنی کارشناسان اورژانس شاهرود، کودک ۲ساله‌ای که بر اثر سقوط در استخر کشاورزی دچار ایست قلبی شده بود، نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرحناز جان محمدی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: در این حادثه که در روستای قطری شاهرود رخ داد، کودکی که در استخر ذخیره آب کشاورزی افتاده بود پس از گذشت لحظاتی، با تلاش والدین و برخی اهالی روستا از آب بیرون کشیده شد.

او  افزود: با توجه به وخامت حال کودک، یکی از روستاییان در تماس با اورژانس موضوع را اطلاع داد و کارشناسان پایگاه امداد جاده‌ای خوش ییلاق بی‌درنگ به محل حادثه اعزام شدند.

فرحناز جان محمدی افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۳ دقیقه زمان نیاز بود تا آمبولانس به محل حادثه برسد، «میثم عرب اسماعیلی» و «محمد رضا قاسمی» کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود، لحظه به لحظه به صورت تلفنی حاضران در صحنه حادثه را راهنمایی کردند تا بتوانند تا رسیدن تیم اورژانس، کودک را احیای قلبی و ریوی کنند.

به گفته او ، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ شاهرود نیز بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه با تجهیزات لازم اقدامات پزشکی را برای نجات جان کودک انجام دادند و به یاری خدا، حال عمومی این کودک هم اکنون رضایت بخش است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار