هراتی گفت: در شش ماهه نخست سال بجنورد ۳۱ روز هوای پاک، ۱۳۹ روز هوای سالم، ۱۴ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و ۲ روز وضعیت هوای ناسالم برای کلیه گروه ها را به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین هراتی معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت:روز ۹ فروردین با شاخص کیفی هوای ۲۵ پاک ترین روز در در ۶ ماهه گذشته و روز ۱۵ شهریور با شاخص ۱۶۰ آلوده ترین روز به ثبت رسیده است.

هراتی افزود: فروردین ماه با ۳۱ روز هوای پاک و سالم به عنوان پاک ترین ماه و شهریور با ۱۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای تمامی گروه ها به عنوان آلوده ترین ماه ها در شش ماهه نخست سال ثبت شده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه خشکسالی و به تبع آن افزایش غبار محلی باعث شده تا تعداد روزهای هوای پاک به نسبت به سال گذشته کاهش یافته یابد، گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ تعداد روزهای هوای پاک ۶۳ روز تعداد روزهای هوای سالم ۹۰ روز و تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس ۲ روز بوده است.

آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در ۲ نقطه، در جاجرم و بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: محیط زیست ، هوای پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.