از ابتدای اجرایی شدن طرح یارانه دستمزد در سال ۹۹ تا مهر ماه امسال، هزار و ۸۴۹ نیروی کار در استان کرمانشاه از طریق این طرح جذب و بکارگیری شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به مشارکت ۴۰۶ کارفرما در اجرای طرح گفت : در حال حاضر از بین استان‌های مشمول اجرای طرح یارانه دستمزد کرمانشاه جایگاه پنجم را داراست.

او با بیان اینکه طرح پرداخت یارانه دستمزد در ۱۶ استان مرزی و محروم کشور در حال اجراست، گفت : اجرای این طرح بعنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است و این طرح برای توانمندسازی و اشتغالزایی پایدار در استان‌های کمتر برخوردار در نظر گرفته شده است.

او افزود: کاهش هزینه بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کمتر برخوردار و حمایت از بنگاه‌های بخش‌های تعاونی و خصوصی به شدت آسیب دیده از کرونا از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان افزود: در این طرح کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی دارای مجوز از مراجع رسمی و کد کارگاهی تأمین اجتماعی در تمامی بخش‌های مختلف اقتصادی (صنعت، کشاورزی و خدمات) در صورت بکارگیری نیروی کار جدید با حداکثر سن ۳۷ سال و دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر تا سقف ۱۲ ماه مشمول پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر جوینده کار معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار متناسب با سال اجرای طرح است.

احمدی گفت: سرپرست‌های خانوار تا حداکثر ۴۵ سال در این طرح مجاز به ثبت نام هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.