نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، اعلام کرد مسکو انتظار ندارد سیاست آلمان پس از انتخاباتش در قبال روسیه با تغییر گسترده‌ای همراه باشد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ گفت: «ما تجربه کار با آلمان و کشور‌های تحت حکومت‌ سوسیال دموکراتیک را داریم، و من هیچ گونه چشم اندازی درباره تغییر گسترده در سیاست آلمان در قبال روسیه و حل چالش های موجود بین دو کشور ندارم.»

نماینده روسیه تاکید کرد: هرگونه مذاکره سنتی در اتحادیه اروپا در هر کشوری شامل راه حل‌های سازش بین مواضع اولیه اعضای اتحادیه است و هر دولتی باید بر اساس این سند کار کند.

چندی پیش، «سرگئی نچایف» سفیر روسیه در آلمان، به خبرنگار اسپوتنیک در برلین اعلام کرد که مسکو به اراده برلین احترام می‌گذارد و آماده همکاری براساس احترام متقابل، برابری، و عملگرایی است.

سوسیال دموکرات‌های چپ میانه در انتخابات سراسری آلمان توانستند بیشترین آرا را در رقابت با حزب راست میانه به رهبری آنگلا مرکل به دست بیاورند.

بر این اساس، اولاف شولتز، نامزد حزب سوسیال دموکرات و معاون صدراعظم آلمان در این باره گفت: نتیجه این انتخابات نشان می‌دهد که ما در حال تشکیل یک دولت خوب و عملگرا برای آلمان هستیم.

مقامات انتخاباتی آلمان پیشتر اعلام کردند: بررسی نتیجه شمارش آرا در ۲۹۹ حوزه انتخاباتی نشان می‌دهد که سوسیال دموکرات‌ها توانستند ۲۵.۹ درصد آرا را به دست آورند در حالی که راست گرا‌ها ۲۴.۱ درصد آرا را کسب کردند. تا به حال هیچ حزبی در آلمان کمتر از ۳۱ درصد آرا را در انتخابات به دست نیاورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار