سئول و واشنگتن درباره تقویت همکاری‌های دفاعی برای مقابله با آنچه تهدیدات کره شمالی خواندند، توافق کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم من گی، معاون وزیر دفاع کره جنوبی و معاون وزیر دفاع آمریکا در شرق آسیا روز سه شنبه در گفتگویی درباره تقویت همکاری‌های دفاعی و امنیتی در برابر تهدیدات موشکی کره شمالی توافق کردند.

آن‌ها با صدور بیانیه‌ای مشترک در پایان دیدار سالیانه گفتگو‌های دفاعی کره جنوبی و آمریکا که در سئول برگزار شد، گفتند: «دو طرف در مورد آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی بحث و موافقت کردند که در جهت ارتقاء سیستم دفاعی با یکدیگر همکاری کنند.»

بر اساس این بیانیه مشترک، آن‌ها همچنین بر اهمیت دیپلماسی و از سرگیری گفتگوها با کره شمالی تاکید کردند.  

در یک جلسه بحث جداگانه با عنوان کمیته راهبرد بازدارندگی نیز دو طرف بار دیگر بر ضرورت تقویت همکاری‌ها و اتحاد برای مقابله با تهدید‌های کره شمالی از جمله سلاح‌های هسته‌ای، کشتار جمعی و موشک‌ها در میان محیط امنیتی پویای این منطقه تأکید کردند.

در این جلسه همچنین مقامات آمریکایی مجدداً بر تعهد محکم کشورشان برای دفاع از کره جنوبی با استفاده از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های آمریکا از جمله موشک‌های هسته‌ای تأکید کردند.

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود که حضور نظامی آمریکا در کره جنوبی و همچنین تمرینات نظامی منظم مشترک با سئول نشان دهنده نیت خصمانه آمریکا بوده که کشورش هر روز با آن روبروست.

کره شمالی روز سه شنبه  یک موشک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

برخی منابع خبری از آزمایش موشکی جدید کره شمالی و شلیک پرتابه‌ای نامشخص به سمت دریای ژاپن خبر دادند. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، ضمن تایید این خبر و شلیک موشک اعلام کرده است که پیونگ یانگ در روز سه‌شنبه اقدام به آزمایش یک موشک هایپرسونیک جدید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار