مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: در نظر داریم طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی و دخترانی که وارد مدارس می‌شوند را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان, ربیعه علی‌محمدی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان بیان کرد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان قرار شد حیاط مدارس روستایی و همچنین حسینیه‌ها برای ورزش بانوان مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: به همین منظور با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در نظر داریم طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی و دخترانی که وارد مدارس می‌شوند را اجرا کنیم.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان با بیان اینکه در حوزه آموزش نیز طرح‌های بسیاری برای دختران جامانده از تحصیل داریم، گفت: ۴۸ درصد معتادان زندانی دارای مادران بی‌سواد هستند که این نشان دهنده نقش مهم مادران در تربیت نسل سالم جامعه است.

او با بیان اینکه با همه‌گیری ویروس کرونا در حوزه طرح سلامت مادران و نشاط زنان با مشکل مواجه شدیم، ادامه داد: برنامه‌های مرتبط با سلامت مادران و زنان در هفته سلامت پیگیری و اجرا می‌شد که با شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان تاکید کرد: ۱۴۰ برنامه ملی مصوب شده در ستاد ملی زن و خانواده به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ شده که مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید سهم خود را از این برنامه‌ها از طریق وزارتخانه و اداره کل مربوطه پیگیری کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.