معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ پروانه تولید صنایع‌دستی در استان صادر شده است، که ۴۴ پروانه مربوط به تولید انفرادی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از گالری صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: صنایع دستی استان فاخر است و باید زمینه معرفی این کالای ارزشمند در کشور به طور ویژه فراهم شود.

او با اشاره به اینکه صنایع‌دستی شناسنامه استان است، ادامه داد: برای کمک به صنعتگران باید با آموزش‌های خوب زمینه تولید و اشتغال را برایشان فراهم کنیم که در این زمینه اعتباری را به طور حتم درنظر خواهیم گرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف ما در کمک کردن به صنعتگران دستی، باید اتصال جامعه صنعتگران به زنجیره بازار‌های هدف باشد که این کار نیازمند نشست‌هایی با متخصصین در این حوزه است.

جمیری عنوان کرد: مشکلات صنعتگران دستی در کمترین زمان باید بررسی شود و چنانچه به طرح مشکلات در مجلس یا پیگیری آن‌ها از راه‌های دیگر نیاز باشد باید با هماهنگی حل و فصل شود، تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنایع دستی باشیم.


بیشتر بخوانید


معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ پروانه تولید صنایع‌دستی در استان صادر شده است، که ۴۴ پروانه مربوط به تولید انفرادی و یک پروانه در زمینه تولید کارگاهی بوده شده است.

لیلا رحیمی افزود: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۲ پروانه  در حوزه تولید صنایع‌دستی تمدید شده است.

او بیان کرد: همچنین با توجه به علاقه‌مندی مردم استان به تولید صنایع‌دستی تا پایان شهریور، ۸۵ فقره کارت شناسایی نیز در این زمینه صادر شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.