امام جمعه شیراز گفت: در گام دوم باید به اصلاح امور در شهر‌ها و ایجاد شهر خدامحور اقدام کنیم به نحوی که شهر، شهر خدا و آرامش باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در آیین معارفه و تکریم شهرداران جدید و قدیم شیراز با اشاره به بخشی از مناجات امام حسین (ع) با پروردگار به نقل از سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: " خدایا تو می‌دانی که سیاست‌های ما با هدف ریاست نبود.

او با اشاره به اینکه اگر ما صف جامانده اربعین راه ماندازیم، کار سیاسی می‌کنیم، در مسائل اجتماعی میدان‌داری می‌کنیم، اما به دنبال اسم و نام نیستیم آن موقع باید گفت که در مسیری حرکت می‌کنیم که امام علی (ع) نیز در زندگی خود و امام حسین (ع) در انقلاب کربلایی‌اش آن را در عمل ثابت کردند.

آیت الله دژکام با اشاره به بخش‌هایی دیگر از مناجات امام سوم شیعیان که فرمود: "خدایا تو می‌دانی مال و منال برای ما ارزشی نداشت" اضافه کرد: تا چشم و دل فرد سیر نباشد نمی‌تواند چنین عدالتی که امام علی (ع) محور آن بود را به چشم ببیند.

او در ادامه گفت: امام حسین (ع) سه هدف اصلی برای امت خود ترسیم کرد که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن‌ها اشاره شده و اولین آن به نحوی است که ابتدا نشانه‌های دین و آموزه‌های دینی در شهر علنی شود و فهم عمیق دینی ارتقاء یابد و بتوانیم در دین‌شناسی از عقلانیت الهام گرفته و شهر را از نگاه میرزای شیرازی ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در گام دوم باید به اصلاح امور در شهر‌ها و ایجاد شهر خدامحور اقدام کنیم به نحوی که شهر، شهر خدا و آرامش باشد و یاد خدا در آن زنده شود و در نهایت هدف والی شهر از دید امام حسین (ع) این است که شهری بسازد که مردم در آن حس امنیت خاطر کنند.

او در ادامه در خصوص عملکرد مدیریت شهری سابق شیراز گفت: انصاف حکم می‌کند از زحمات شهردار سابق نیز یاد شود، زیرا حیدر اسکندرپور نگاهی عقلانی و نه جناحی و سیاسی به مسائل داشت و در بسیاری از مواقع از نگاه همفکران سیاسی خود عدول می‌کرد تا به به عقلانیت و میانه‌روی نزدیک شود.

آیت الله دژکام در پایان تصریح کرد: رهبر انقلاب به مدیریت جهادی اشاره فرموده، اما در ادامه تبیین کرده که جهادی به معنای عجولانه نیست بلکه مدیریت جهادی نگاه و عملکرد محکم و با پشتوانه علمی و استفاده از تجارب است و امیدواریم با این نگاه و با رویکرد خوب شهردار جدید شیراز و شورای ششم در آینده نزدیک، شاهد امنیت و آرامش شهروندان باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.