مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و فراگیری مهارت می‌تواند با اشتغال‌زایی از معتادان بهبودیافته صیانت کند.

 خداداد اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت :  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مؤثری در افزایش خودباوری و جامعه‌پذیری معتادان بهبود یافته از اعتیاد دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مهارت‌های فنی را یکی از بهترین راه‌ها در ایجاد کسب‌وکار برای معتادان بهبودیافته دانست و بیان کرد: در راستای توانمندسازی معتادان متجاهر باید بررسی شود در چه زمینه‌ای مهارت دارند لذا باید آموزش‌های مهارتی و فنی بر اساس توانی که دارند به آن‌ها ارائه شود.

اولیائی با تأکید بر به اینکه آموزش‌های فنی و مهارتی می‌تواند به بازگشت یک فرد بهبودیافته از اعتیاد به چرخه زندگی کمک کند، افزود: عتادان بهبودیافته به واسطه آسیبی که دچار آن شده اند جایگاه مناسبی در منظر جامعه و خانواده ندارند و باید با ورود به دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و کسب وجهه اجتماعی بازگشتی موفق به جامعه داشته باشند.

او یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های صیانت از بهبودیافتگان را ترویج و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: این امر می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و کاهش بازگشت معتادان به سمت اعتیاد شود.

این مقام مسئول همچنین افزود: فراگیری آموزش‌های مهارتی برای آسیب دیدگان اجتماعی را یکی از عوامل توانمند سازی افراد آسیب دیده عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال برای این افراد انگیزه و اعتماد بنفس به همراه خواهد داشت.

اولیائی گفت: از آنجایی که اشتغال و آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه‌های مهم جامعه هستند برای کاهش مشکلات مربوط به این دو حوزه باید تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای را جدی بگیریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از تمام کسانی که علاقه‌مند به فراگیری آموزش‌های مهارتی در هر حرفه هستند دعوت نمود تا از طریق مراجعه به سایت پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در رشته مورد علاقه خود شرکت نمایند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار