آیین بزرگداشت علامه حسن زاده آملی از سوی رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت علامه حسن زاده آملی(ره) امشب از سوی رهبر انقلاب اسلامی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین بزرگداشت (ره) مرحوم آیت الله حسن حسن زاده آملی سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا از سوی مقام معظم رهبری با سخنرانی آیت الله رضا استادی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم با حضور علما، روحانیان و قشر‌های مختلف مردم در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

 در این آیین حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری و نمایندگان بیوت مراجع عظام حضور داشتند.

آیت الله رضا استادی ،عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم در این مراسم در سخنانی به ابعاد و ویژگی‌های علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله حسن زاده آملی پرداخت.

او با اشاره به تلاش این عالم مجاهد در رشته‌های مختلف علمی و مذهبی گفت: این عالم ربانی به واقع دارای شخصیت ذوالفنون علمی بودند که آثار متعددی از ایشان برای طلاب و پژوهشگران به یادگار مانده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم با بیان این که ایشان در کنار مباحث علمی و تربیت شاگردان بر مسائل اخلاقی و ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تاکید و ممارست داشتند، افزود: در کنار بهره گیری از محضر اساتید برجسته، علامه حسن زاده آملی با جدیت مباحث و علوم حوزوی را دنبال می‌کردند.

علامه حسن حسن‌زاده آملی دانشمند برجسته و عالم شاخص دینی شنبه گذشته به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته در ۹۳ سالگی در بیمارستانی در شهر آمل استان مازندران درگذشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار