وزیر خارجه چین از تصمیم کشورش برای ادامه گفتگوها با ناتو بر اساس برابری و احترام سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در سخنانی از تصمیم کشورش برای ادامه گفتگو‌ها با ناتو بر اساس احترام متقابل و برابری حمایت از توسعه سالم و پایدار روابط سخن گفت.

وی در سخنانی پس از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از طریق ویدئو اعلام کرد کلید تقویت روابط بین طرفین در ساخت تصورات درست در قبال یکدیگر نهفته است.

او همچنین اعلام کرد: نیازی نیست تا هیچ تشکل نظامی جدیدی در منطقه آسیا- اقیانوسیه بسیج شوند. نباید هیچ تحریکی برای انجام درگیری میان کشور‌های اصلی با هدف تشویق به یک جنگ سرد صورت گیرد.

وانگ یی تأکید کرد: ناتو می‌بایستی به موضع جغرافیایی اصلی خود پایبند مانده و نقشی سازنده را در ایجاد صلح و ثبات و رشد در سطح منطقه‌ای ایفا کند.

گفتنی است پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند با توجه به اختلاف نظر‌های طولانی مدت بین چین و ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مورد سیاست‌های منطقه‌ای، وانگ یی وزیر خارجه چین با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در خصوص وضعیت افغانستان گفتگو کرد.

وزارت خارجه چین امروز در بیانیه‌ای گفته بود که این مذاکرات که از طریق ویدیو کنفرانس صورت گرفت، "مثبت و سازنده" بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار