رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: این دانشگاه برنامه‌ای برای توسعه کمی در شهرستان‌های استان ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهشتی اصل رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش عالی این شهرستان  گفت:با وجود درخواست تعدادی از شهرستان‌های استان از جمله بناب، شبستر و مرند برای ایجاد آموزشکده فنی و حرفه ای، به دنبال کیفی سازی آموزش در سطح استان هستیم و برنامه‌ای برای گسترش کمی این دانشگاه نداریم.

او ساختمان و فضای فعلی آموزشکده میانه را چالشی در مسیر جذب دانشجو عنوان کرد و افزود: ایجاد ساختمان‌های جدید آموزشی، رفاهی و آزمایشگاهی و کارگاهی برای شهرستان میانه یکی از نیاز‌ها و خواسته‌های این دانشگاه است و تاکنون مورد نیاز تامین شده و مراحل اخذ سند مالکیتی را طی می‌کند.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ابراز تاسف از اینکه نظام آموزش عالی شهرستان در شان میانه نیست گفت: در طول سال‌های متمادی، جایگاه آموزش عالی میانه دچار افت و خیز‌های بسیار شده که این امر برنامه ریزی در این رابطه را دچار تزلزل کرده است.

او عقب ماندگی سیستم آموزش عالی میانه به ویژه آموزشکده فنی و حرفه‌ای را ناشی از کم توجهی مسئولین دولتی و استانی عنوان کرد.

او با بیان اینکه آینده کشور در گرو آموزش فنی و حرفه‌ای بوده و رویکرد آینده کشور به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای است، ادامه داد: یک دانش آموز پس از فارغ التحصیلی باید حداقل به یک رشته فنی مسلط بوده و یک کارآفرین باشد این درحالیست که نظام آموزشی کشور این مهم را نتوانسته به هدف برساند و ما در زمینه آموزش و پرورش دچار عقب ماندگی هستیم.

 نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع نامتوازن و به دور از عدالت سرانه‌های آموزشی استان‌ها و شهر‌های کشور باعث شده تا خدمات و امکانات آموزشی در بین آن‌ها اختلاف فاحشی داشته باشد در حالی که عدالت آموزشی ایجاب میکند تفاوتی میان آموزش در تهران و یک استان جنوب کشور وجود نداشته باشد.

سید مرتضی حسینی  نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز از وضعیت دانشکده فنی - مهندسی میانه ابراز نارضایتی کرد و گفت: پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز فعالیت این دانشکده، هنوز هم زیرمجموعه دانشگاه تبریز است و با وجود پتانسیل‌های بالای شهرستان فقط دو رشته دارد.

 او افزود: کم لطفی‌های دانشگاه تبریز سبب مهاجرت دانشجویان به شهر‌های دیگر و تحمیل مشکلات متعدد خطرات جاده‌ای به محصلان و خانواده‌های آنان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.