مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای تولید داخل قابلیت خردکردن فلزات تا کمتر از۱۰۰ نانومتر رادارد.

حمیدرضا فراهانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه  حوزه فعالیت شرکت ما فناوری نانو است، بیان کرد: یکی از دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای است که معمولاً به نام آسیاب پر انرژی شناخته می‌شود و قابلیت خرد و پودرکردن مواد را زیر ۱۰۰ نانومتر را دارد.

او افزود: این دستگاه در صنایع مختلفی از جمله دارویی، دندان پزشکی، معدنی، آلیاژسازی مکانیکی و دیگر صنایع کاربرد دارد.

فرهانی گفت: اگر بخواهیم دو یا چند فلز را با هم ترکیب کنیم که قابلیت ذوب شدن همزمان را نداشته باشند در چنین شرایطی از روش آلیاژسازی مکانیکی استفاده می‌شود یعنی این دو فلز آنقدر به هم کوبیده می‌شوند تا بدون ذوب شدن، به یک آلیاژ تبدیل شوند که این روش با استفاده از دستگاه آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای امکان پذیرخواهد بود.

این فعال فناور تصریح کرد: یکی از مزایای استفاده از این دستگاه جلوگیری از اکسید شدن مواد ترکیب شده با هم با به کارگیری گاز آرگون خواهد بود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه آسیاب پرانرژی در دانشگاه‌های فعال در رشته‌های فیزیک، نانو، متالوژی، شیمی، معدن و زمین شناسی کاربرد دارد.

این فعال فناوری تصریح کرد:در سال‌های اخیر ایران از نظر واردات این محصولات تحریم بود، اما امروزه با بومی سازی این دستگاه نه تنها به خودکفایی رسیده، بلکه صادرات به کشور‌های بولیوی، انگلستان و تاجیکستان داشته است.

او  یادآوری کرد: مزیت نمونه داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت به صرفه،  خدمات پس از فروش و ارزآوری آن است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
من خودم یه دستگاه له کننده اختراع کردم که مواد مختلف رو لای چرخ دنده هایی که با هم درگیر هستند میندازن و در اثر چرخیدن اونها قطعات لای چرخ دنده ها له و لورده میشند و میتونن با هم ترکیب بشن
آخرین اخبار