مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از واکسینه شدن ۱۲ هزار دانش‌آموز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد فرهنگیان خراسان‌جنوبی واکسینه شده‌اند، گفت: ۱۲ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی از واکسن استفاده کردند.

وی افزود: در تمامی مدارسی (روستایی و عشایری) که امکان بازگشایی آن‌ها فراهم شده است مواد ضدعفونی کننده در دسترس دانش‌آموزان قرار دارد.

واقعی با اشاره به اینکه تلاش و برنامه‌ریزی بر این است تا بتوانیم در آبان ماه مدارس زیر ۳۰۰ نفر را بازگشایی کنیم، یادآور شد: هر زمان که بازگشایی صورت گیرد با حفظ  دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی خواهد بود.

واکسینه شدن بیش از ۶۰ درصد جمعیت هدف 

ملانوری استاندار خراسان‌جنوبی نیز گفت: یکی از موضوعات مهم در مورد مدیریت کرونا بحث استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است که ارتباط مستقیم با کاهش شروع کرونا دارد.

وی با بیان اینکه مجدد به دستگاه‌های دولتی در زمینه استفاده از ماسک ابلاغ و تأکید شود، افزود: در حال حاضر واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی به عدد خوبی رسیده و بیش از ۶۰ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده و حجم قابل توجهی از واکسن نیز وارد استان شده است.

ملانوری ادامه داد: در حال حاضر مدارس روستایی و عشایری و دروس کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با شروطی از جمله در نظر گرفتن نرم جمعیتی باز شده است، ولی خارج از این ضابطه نباید هیچ مدرسه‌ای بازگشایی شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مبلغان نیز در زمینه تشویق مردم به استفاده از واکسن به ویژه در دهه آخر ماه صفر که توسط به فرصت تبلیغ دارند، تلاش کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.