همزمان با دیگر نقاط کشور، زنگ ایثار و مقاومت در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر به صدا درآمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در برنامه نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شهید مصطفی خمینی بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: مردم ایران اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت را از مکتب عاشورا و اربعین حسینی آموخته‌اند که در ۸ سال دفاع مقدس متجلی شد و امروز باید دانش آموزان با این فرهنگ مانوس شوند.

او افزود: زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان نواخته شد تا رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس برای دانش آموزان یادآوری شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس پیام‌ها، آموزه و درس‌هایی به جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان دارد که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

عبدالکریم جمیری با تاکید بر توجه به آموزه‌های ایثار و فداکاری در کلاس‌های درس، ادامه داد: تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی یکی از اولویت‌های گام دوم انقلاب است. تعلیم و تربیت راه پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود و باید این آموزش‌ها توام با فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد باشد.

او علم را عامل پیشرفت، قدرت، استقلال، آزادی، عزت و افتخار جامعه دانست و افزود: جهتی که برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان تبیین شده در راستای استقرار حاکمیت ارزش‌های الهی و مقاومت در برابر استکبار جهانی برای حفظ استقلال و آزادی ایران و ملت است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نقش فرهنگیان در توسعه و پیشرفت جامعه را بسیار مهم برشمرد و استمرار راه پرافتخار شهدا و ایثارگران را ضروری دانست.


بیشتر بخوانید


جمیری عنوان کرد: پیشرفت جامعه با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و ایستادگی در برابر استکبار جهانی محقق می‌شود که این مهم می‌تواند استقلال جامعه را حفظ کند.

او با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگیان عنوان کرد: با شکل‌گیری دولت جدید و وجود رئیس جمهور جامع، ولایت‌مدار و ظلم ستیز باید تحقق مطالبات و خواسته‌های فرهنگیان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.