دیدن نور و تونل شاید رایج‌ترین درک موجود از مرگ باشد اما موارد عجیب و جدید دیگری از تجربه نزدیک به مرگ گزارش شده است که در این گزارش آن‌ها را می‌خوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آقای الف، ۵۷ ساله، یک مددکار اجتماعی در انگلستان است که در سال ۲۰۱۱ در بیمارستان عمومی ساوث‌همپتون پذیرش شد. کارکنان پزشکی بیمارستان در حال داخل کردن یک میل جراحى به کشاله ران او بودند که بیمار با ایست ناگهانى قلب مواجه شد. اکسیژن قطع شد و نوار مغزی او بدون نوسان بود. آقای الف مرد. با این حال، او به یاد دارد بعد از آن چه اتفاقی افتاد.

پزشکان یک «دفیبریلاتور خارجی خودکار» را برای احیای مجدد قلب مهیا کردند. آقای الف دو بار صدای مکانیکی دستگاه را شنید که می‌گفت: «به بیمار شوک دهید.» در این بین، او سرش را بلند کرد تا زنی عجیب را در گوشه اتاق و نزدیک سقف ببیند. آن زن به او اشاره می‌کرد. آقای الف بدن بی‌جانش را رها کرده و پیش او رفت. او می‌گوید: «احساس کردم که او مرا می‌شناسد و من می‌توانم به او اعتماد کنم. می‌دانستم که او به دلیلی آنجا است، ولی دلیلش را نمی‌دانستم.»

اسناد بیمارستان مدتی بعد جملات «دفیبریلاتور خارجی خودکار» را تایید کرد. آقای الف در مورد افراد حاضر در اتاق نیز توضیحاتی داده بود که آن توضیحات تایید شد. او آن افراد را پیش از بیهوشی ندیده بود. کار‌هایی که انجام داده بودند نیز دقیق گفته شده بود. آقای الف چیز‌هایی را بازگو می‌کرد که در آن فاصله سه دقیقه‌ای نمی‌توانسته از نظر بیولوژیکی دیده باشد.

تمامی ادعا‌های آقای الف در ژورنالی به چاپ رسید. می‌توان گفت که این مقاله یکی از گزارش‌هایی بود که برداشت ما از تجربه نزدیک به مرگ را تغییر داد. دانشمندان بر این باور بوده‌اند زمانی که قلب از کار می‌افتد و خون را به مغز نمی‌فرستد، تمام هوشیاری به یک‌باره از بین می‌رود. از لحاظ پزشکی، در این لحظه فرد مرده است. البته علم پزشکی نیز تایید می‌کند که در برخی موارد این پروسه می‌تواند برگشت‌پذیر باشد. افرادی که این تجربه را لمس کرده‌اند از تجارب خود سخن گفته‌اند. اما برای مدتی مشکلی وجود داشت. پزشکان تمایلی به ثبت این سخنان نداشته‌اند و در واقع آن سخنان را «توهم» بیماران خود در نظر گرفته‌اند. محققان نیز در گذشته اهمیت چندانی به تجارب نزدیک به مرگ نمی‌دادند.

سام پارنیا همراه با ۱۷ همکار خود در نیویورک تصمیم گرفتند که این تجارب را ثبت و دسته‌بندی کنند. به نظر آن‌ها این کار ممکن بود. آن‌ها می‌خواستند از لحظات پایانی این افراد، داده‌های علمی تهیه کنند. در طول چهار سال، آن‌ها بیش از ۲۰۰۰ مورد را مطالعه کردند. مواردی که قلب می‌ایستد و آن فرد از نظر پزشکی مرده است.

از بین این موارد، پزشکان توانستند ۱۶ درصد را از شرایط مرگ نجات دهند. پارنیا و همکارانش نیز موفق شدند با ۱۰۱ مورد از آن‌ها گفتگو کنند. به عبارت دیگر، تقریبا با یک سوم آن‌ها گفتگویی انجام شد. پارنیا می‌گوید: «هدف اصلی این بود که بفهمیم تجربه ذهنی و ادراکی مرگ به چه شکلی بود؟ در کنار آن نیز ما قصد داشتیم ببینیم که کدامیک از آن‌ها هوشیاری شنیداری یا بینایی داشتند و بررسی کنیم که آیا آن‌ها واقعا هوشیار بوده‌اند یا بی‌هوش.»

نتایج نشان داد که آقای الف تنها موردی نبوده که از مرگ خود خاطراتی در ذهن دارد. تقریبا نیمی از بیماران از تجارب نزدیک به مرگ خود چیز‌هایی در ذهن داشتند. در این بین، فقط آقای الف و یک خانم دیگر (که شواهد خارجی کافی برای روایت او وجود نداشت) از اتفاقات واقعی اتاق اطلاعاتی دادند. در بقیه موارد این چنین نبود.

انسان‌ها هنگام مرگ چه چیز‌هایی می‌بینند؟

بیماران دیگر داستان‌هایی را روایت کردند که بیشتر شبیه رویا یا خیال بود. پارنیا و همکارانش این تجارب را در هفت دسته کلی تقسیم‌بندی کردند. پارنیا می‌گوید: «اغلب این موارد با تجارب نزدیک به مرگ پیشین همخوانی نداشت. به نظر می‌رسد که تجارب ذهنیِ مرگ از آنچه ما فکر می‌کردیم تنوع بیشتری داشته باشد.»

آن هفت دسته کلی عبارت‌اند از:

- ترس

- دیدن حیوانات یا گیاهان

- نور درخشان

- خشونت و اذیت شدن

- رویای صادقه

- دیدن اعضای خانواده

- مشاهده اتفاقات پس از ایست قلبی

دامنه این تجارب ذهنی از وحشت تا احساس رضایت متغیر بود. افرادی بودند که تجربه ترس یا شکنجه و آزار دیدن را گزارش کردند. برای نمونه، یکی از بیماران گفت: «من باید از یک مراسم عبور می‌کردم... و آن مراسم این بود که باید آتش می‌گرفتم.» مورد دیگری می‌گفت: «چهار نفر با من بودند و هر کسی که دروغ می‌گفت جان خود را از دست می‌داد... من کسانی را می‌دیدم که در تابوت بودند و آن‌ها زنده‌زنده دفن می‌شدند.» موردی دیگر گفت: «به من گفتند که قرار است بمیری. سریع‌ترین راه این است که کوتاه‌ترین کلمه‌ای که یادم می‌آید را به زبان آورم.»

در سوی دیگر، مواردی وجود داشت که احساس رضایت را گزارش داده بودند. حدود ۲۲ درصد افراد احساس «صلح و آرامش و خرسندی» را گزارش کردند. برخی موجودات زنده را دیده بودند: «میزان زیادی گیاه دیدم، گل ندیدم» یا «شیر و ببر.» برخی دیگر نیز از «نور شدید و درخشان» لذت می‌بردند یا اعضای خانواده خود را دیده بودند. افرادی نیز تجربه «آشنا پنداری یا رویای صادقه» را گزارش دادند: «احساس می‌کردم که می‌دانم دیگران قرار است چه کاری انجام دهند؛ قبل از اینکه کاری را انجام دهند.» احساسات برانگیخته شده، درکی پیچیده از گذر زمان و نوعی احساس جدایی از بدن نیز از موارد دیگر بود.

پارینا می‌گوید: «آشکار است که افراد لحظه مرگ، چیز‌هایی را تجربه کنند. اما اینکه این افراد چگونه تجربه‌ای داشته باشند به پیش‌زمینه و عقاید موجود آن‌ها برمی‌گردد.» کسی که اهل هند است ممکن است برگردد و بگوید که «کریشنا» را دیده است. اما کسی که اهل غرب آمریکا است ممکن است ادعا کند که چیز دیگری را دیده است.

او ادامه می‌دهد: «من نمی‌دانم تمام این موارد – روح، بهشت و جهنم – چه معنا و مفهوم دقیقی دارد. بسته به جایی که فرد به دنیا آمده است، ممکن است هزاران هزار تفسیر وجود داشته باشد. مهم است که بعد مذهبی این تجربه را کنار بگذاریم و مواردی عینی را بررسی کنیم.» بسیاری از موارد البته به دلیل فراموش کردن بیمار ثبت نمی‌شود. در هر صورت، اما این اتفاق در سطح ناخودآگاه بر روی بیمار تاثیر می‌گذارد. در برخی از موارد، بیمار پس از برگشت ترس چندانی از مرگ نداشته و رویکرد واقع‌گرایانه‌تری به زندگی داشته است.

منبع: بهار نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بیناو
۱۲:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
نه تنها روح بلکه ماده هم به یک سهم مساوی با روح امر خداوند متعال می باشد و نه امر اهریمن یا شیطان. ماده و روح نیم زوج های بنیادی همزاد و همبازی و هم ارز همدیگر می باشند و غیر قابل تفکیک و جدایی از هم اند بلکه از قابلیت و استعداد تبدیل شدن بهمدیگر برخوردار اند. لذا ماده گرایی و روح گرایی دو نحله یا خط تخیلی - توهمی اند که هرکدام فقط به نیمی از حقیقت باور دارند و نسبت به نیمه دیگر حقیقت بی لطفی به خرج می دهند. تبدیلات متقابل روح و ماده همیشه به دو روش صورت می پذیرند ؛ یکی غیر مستقیم و دیگری مستقیم. به عنوان مثال پیدایش انواع موجودات زنده و افزایش جمعیت و انقراض و کاهش جمعیت آنها ، تبدیل از نوع روش غیر مستقیم می باشد و تبدیلات مستقیم همیشه در اولین لحظات وقوع مه بانگ های هفتگانه و متوالی بر اثر نوسانات متوالی باز و بسته شدن یا انبساط و انقباض محتوای کیهان یا جهان رُخ می دهد. نتیجه کلی اینکه ماده و روح هیچگاه نمی توانند بطور مستقل و جدا از هم به حالت تجرد محض برسند. هرگاه پس از وقوع مه بانگ های متوالی یکی از این دو قطب عظیم به نهایت وسعت و گسترش برسد، قطب همزاد و هم بازی خویش را نابود نمی کند بلکه آنرا به شکل بذر یا نطفه قابل رشد در بطن خود حفظ می نماید درست مثل نیم زوج های بنیادی همزاد و همبازی و هم ارز تولد و مرگ. انسان بهمراه تار و پود های کیهانی و نه به مثابه تافته ای جدا بافته از کل، آشیانه ملکوتی نظام احسن آفرینش مبداء و زندگی طولانی مدت درون آن در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی بهشتی را رها کرده و وارد سلسله طویل نظم ها و حیات های دنیوی گردیده است و در پایان این راه و سفر بسیار طولانی یعنی در معاد دوباره بهمراه کلیه اجزای مفید محتوای کیهان به همان نظام احسن آفرینش ازلی و ابدی باز خواهد گشت و از همان زندگی بهشتی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی مجددا برخوردار خواهد گردید.
Iran (Islamic Republic of)
نعیم
۰۷:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خواب دیدم.تو خاب گفتم کاش بمیرم.یهو احساس کردم ثانیه های اخر زندگیمه.از رو مبل افتادم احساس میکردم بدنم داره یواش یواش خشک میشه با صورت رو زمین افتادم.اونجا فهمیدم ک مردم اما ی چیز خیلی جالب بود روحم داشت با سرعت تو ی تصویر سیاهو سفید ریز با سرعت نور حرکت میکرد.فکر کنم روحم داشت پرواز میکرد.یهو انگار سرعتش دوبرابر شدو دیگه بدنمم اصلا احساس نمیکردم.خوشحال بودم ک دارم میرم پیش خدااام و افریدگار مهربانم.اخساس میکردم مادرم فوت شده در حالیکه در قید حیاطه الحمدالله.و دارم میرم پیشش.تند تند میگفتم بسم الله رحمان رحیم با این ک اصلا معتقد نیستم.یهو چشمامو وا کردم وقتی دیدم الان زنده ام باورکنین خوشحال نشدم.سریع اومدم تو نت ببینم بقیه هم حسو حالشون از مرگ چی بوده.ایشالا عاقبت هممون خیر باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسانیکه این همه پرت پلا میبافند با کل شماها یم که چه بظاهر نظر مثبت دادین و چه همدیگه را مسخره کردید جهت اطلاع و آگاهی(اگه قلب سلیم و ایمان راسخ به خداوند و اصل دین مبین دارید) که اصول دین مبنی بر مشییت و تقدیرات الهی بر قلب هر انسانیست که نه فقط در این دنیای فانی بلکه در عالم زَر(ارواح_قبل خلقت و آفرینش دنیای هستی) همانطوری که قبلا در ماقبل این عالَم بوده ایم در کالبدی به آفرینشی دیگر که در لوح محفوظ خداوند هست بصورتی و ظاهرِ بشری درآمدیم.
جای و زمانی نیست که توضیح بدم ولی همین رو بگم که تمام ِ علوم ِ ائمه اطهار ع کاملا بر جهان هستی(نه فقط در کره زمین بلکه در کل کهکشانها و کائنات و کیهانها و اعماق بی نهایت هستی بخش و ودر کل اجزاء ی کل بدن انسان قویً اِعمال شده است و میباشد.در همه ء حوزه های انسانی نفسانی و دیگر عوالَم حضوری بالقوه و بالفعل دارند.
پس سکوت اختیار کنید بهتره.با تمام مردم گذشته های ایران و الان هستم که خودم هم در یکی از شهرستانهای این خطه هستم.که بنده ءحقیر تر از هیچ در درگاهان الهی خود هیچ نیستم و بشماها بگم فقط بشنوید اعمالی که در قرآن و علمای محترم دین اسلام که کرامات عالیه دیدند ولی حاشیه را رها کنید و در مسیر اصلی زندگیتان قرار گیرید و فقط فقط اعمال صالح انجام دهید که علمای عزیز و شریف و نیز در گذشته ای این سرزمین زحماتی کشیده اند همگی مورد الطاف حق باریتعالی از طریق رهبران دین_(ائمه اطهار ع)بدست مراجه عالیقدر و پیروان ِ آن امامان همام صورت پذیرفته و هیچ ِ هیچ جای گلایه اعتراضی و انتقادی و شکایاتی برخود و ملت و جامعه ءاسلامی باقی نمیزاره و نگذاشته است.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر قربانی گواشینی
۰۸:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خروج روح از بدن ربطی به دین و ائین و افکار ندارد بلکه یک حقیقت است تنها چیزی که انسان را از خدا و پاکی هستی دور میکند لجاجت و یکدندگی افکار خویش است هر کسی با بعد درک پاک و اندیشه نیک خود به خدا وصل است . و علم هیچ ربطی به سیاست و یا دین ندارد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۰۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بزرگترین اسرار مرگ است
به نظر من چیزی به اسم تجربه نزدیک به مرگ وجود نداره این تعاریف به نظر من یه جور خواب باید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش خدا ما رو به این دنیا نمی فرستاد و همون دنیا بودیم و خدا هممونه توی بهشت می آفرید یا اصلا نمی آفرید.
من از مرگ نمیترسم فقط از اعمالم میترسم.وقتی میبینم یک عده به خاطر دنیا آدم می کشن تعجب میکنم.
با جان و دل دارم حس میکنم که روزی برانگیخته خواهیم شد‌
Iran (Islamic Republic of)
..مرگ زیباست..
۱۵:۲۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
این دنیا ارزش هیچ چیزیو نداره و موقته
نمیدونم چرا، این همه داریم اینجا زجر میکشیم اخرشم میریم جهنم!
خدا یه جانی رو امانت داده یه روزی هم اونو میگیره
اما....اما دعا میکنم که ای کاشک خدا این جان رو به من نمیداد چون من خودم بهش بر میگردونم
هر اتفاقی میخواد بیوفته بیوفته... مهم نیست حداقل توی اون دنیا عدالت مشخصه و خدا همراهمونه،، هرکی این حسو مث من داره خوب میتونه منو درک کنه، درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خداوند هدفمند هر امری در خلقت هرچیزی را اراده کرده/چرای این دنیا اینه که خداوند خواسته جایگاه والای انسانی را در سرای باقی مشخص کرده و اینکه به شایستگی که با اختیارهایی که به انسان امر اعطایی کرده خود انسان باید جستجو کند=یک نمونه در قرآن برات میگم=جستجو وپرستش حضرت ابراهیم در یافتن خدای اعلی/اما من به شما میگم عمیقا را با نفس ِ باطنی ات بخوان که جواب ِدیگر سوالات ات پیداکنی.من که خودم(بنده ء حقیر از اون کسانی ام که مرگ حقیقی را تجربه کردم)ولی چنان چیزهایی هست که بعضی چیزها رو از اون دنیا خداوند در کنار نفس ام گذاشته که هیچ قابل درک کل عقلهای و کل علوم بشری به اون نمیرسه.حتی اونهایی که سیرو سلوک و مراحل معنوی و ملکوتی داشته اند(شاید شاید شاید به ندرت ِ ناچیز بعضی از مفسران علوم قرآنی و ملکوتی دریافتی داشته باشند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هر کی به واسته اعمالی که داره مرگ رو تجربه میکنه مردن زیباترین اتفاقه اگه گناه نداشت من همین الان میمردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۵ دی ۱۴۰۰
کاش این هزینه های که در جهان بابت سلاح می شد و صرف رفاه مردم می شد تا کسی برای نداری مجبور به خلاف نمی شد و در نهایت از کوله بار گناه مردم کم می شد...خدایا خودت به این بشریت رحم کن...جاه طلبی ما انسان ها با ما چه ها که نکرد
Iran (Islamic Republic of)
یکتا
۰۳:۴۰ ۱۸ دی ۱۴۰۰
از وقتی تمام هم وغمم شده سیر کردن حیوونای بیابون ،حتی در شرایط دشوار زندکیم،دیکه از مرگ هراس ندارم.حداقل خیالم راحته دو تا کار واسه رضایت مخلوق خدا کردم که اون دنیا به دردم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
RaufEshghi
۰۲:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه راست میگی در شرایطی سخت خودت رو به بیابونی برسان و البته برای کاری ضروری و عقلانی و هیچ کس همراهت نباشه و دو سه شبانه روز اونجا سپری کن و حتی وسایل ارتباطی رو از خودت قطع قطع کن بعد اون موقع راست میگی که چطوریه ایمان واقعی ات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خدا وند همه رو رحمت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
همه هستی به فدایت نام مقدست یا آقا جانم و مولاه علی علیه السلام اسد الله یا شاهکار خلقت حیدر فقط امیر المومنین علیه السلام است و بس السلام یا رسول الله صل الله علیه و آله و سلم اشرف الانبیا والمرسلین محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
حکایت ان اقای که در زیر چرخ تریلی له شده بود را باید می نوشتید که گفته بود در هنگام مرگ فقط تونل دیدم و بعد تریلی از روم رد شد و چیزیم نشد. راستی حکایات مرده شورها را هم بگذارید تا سایرین بخوانند و مطالعه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بدابه حال اون کس که ذره ای وبه اندازه سرسوزنی باامیرالمومنین صلوات الله علیه واهلبیت نازنینش دشمن باشدلحظه مرگ وبعدازمرگ اه وحسرتی وعذابی خواهدداشت که پروردگارداندوبس ،علی جان ،جان عالم به فدای جمال زیباونازنینت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
شما فقط میتونی از جان خودت مایه بذاری ،به جان کل عالم چکار داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اگر فقط پروردگار می داند وبس می تونی بگی شما از کجا فهمیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بیشتر جلو چشمشون کارهایی که فرصت انجامش رو نداشتن رو میبینن
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۶:۴۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کتاب سه دقیقه در قیامت و بازگشت رو پیشنهاد میدم در این مورد حتما بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
پول و اعصاب کتاب خوندن نداریم کلیپی چیزی پیشنهاد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
کتابی بسیار زیبا و جذاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دوست عزیز ۱۱:۱۲ نسخه دیجیتال این کتاب زیبا به طور رایگان توسط خود ناشر منتشر شده و می تونید از اینترنت دانلود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
توسط چه کسی نوشته شده؟ کسی که مرده و زنده شده؟ یا توهمات و فرضیات را نوشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کل نفس ذائقه الموت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
لطفایه مطالبی بزارین که کسی روحیه بگیره الان خیلیاافسردن بهتره مطالبی درزمینه اخلاق خوب یاچیزای آموزنده دیگه بزاریدمن که بشخصه مطلب بالارانخوندم فقط اومدم اینوبگم بتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
با تشکر
التماس دعا
Afghanistan
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خواهشمندم آقایان چشمان خود را به روی نامحرمان به زیر افکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
شک ندارم شما جز خانواده های بی حجاب و بی اعتقاد هستید و برای تمسخر این جملات را نوشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید

در این عشق چو مردید همه روح پذیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من اول احساس سبک شدن داشتم. بعد صدای گریه افراد اطرافم رو می شنیدم. نگهان دیدم از بالا همه دورم جمع شدند و دارندگریه می کنند. صدای ذهن همه رو می شنیدم. بجز مادرم همه نگران تنهایی وضعیت خودشون بعد از من بودند که امدادگران ۱۱۵ رسیدند احیای قلبی رو شروع کردند و دوباره بیدار شدم و هر چه دیده بودم از یادم رفت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اگه از یادت رفت چطوری حالا نوشتی چی دیدی و چی شنیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
منظورم اینه که وقتی روح از بدن جداست چی رو حفظ می کنه که طرف ۷اطره مردنش رو تعریف می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اگه کسی کتابی در این مورد میشناسه معرفی کنه. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۶:۴۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کتاب بازگشت و سه دقیقه در قیامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کتاب زندگی پس از زندگی کهبه فارسی هم ترجمه شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
کتاب آنسوی مرگ
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۳:۰۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
قبول دارم زندگی کردن در این دنیا با تمامی فراز و نشیب هاش سخت ، اما سعی کنیم ایمان قوی داشته باشیم. و از معصیت و گناه دور باشیم خلاصه مطلب صادقانه زندگی کنیم و با عزت و شرافت تمام به سوی حق بشتابیم. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۲:۵۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
کس نداند پس پرده چیست جز ذات پروردگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مرگ یعنی از کارافتادن یک مکانیسم یعنی از کارافتادن یک ماشین. سعی کنیم در زمان زنده بودن به کسی ظلم نکنیم, مال کسی را نخوریم, سرمست از قدرت نشویم, اجحاف نکنیم و مانند یک انسان زندگی کنیم .ذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
هُوَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ ۖ فَإِذَا قَضَىٰ أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
آیه 68 سوره غافر
اوست خدایی که (خلائق را) زنده می‌کند و می‌میراند و چون به خلقت چیزی حکم نافذ و مشیّت کاملش تعلّق گیرد به محض اینکه گوید: موجود باش، بی‌درنگ موجود می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بزنامه زندگی پس از زندگی رو بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بزار بمیریم ببینیم چی میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۱:۵۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
فکر میکنند همه چیز رو با علم تجربی میشه فهمید. به کتاب الله مراجعه نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بستگی داره کجا عزرائیل جونت را بگیره چیزایی که اینجا میبینی با جاهای دیگه خیلی فرق داره اینجا جایی که منتظر مرگ و درآغوش کشیدنش هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

خدایا تنهامون نزار تو اون دنیا کسی رو به جز تو نداریم .

الهی مَنْ لی غَیْرُک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خوب باشیم هم ازین دنیا هم از اون دنیا لذت می‌بریم.

مهم اینه که انسانیت داشته باشیم

خدا هر چی بهمون داده به همون اندازه ازمون میخواد

نه کمتر نه بیشتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
پس لااقل اینا اون دنیا رو تایید میکنند

برخلاف کسایی که میگن بهشت و جهنم ما همین دنیاست
خدا به همه مون رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اکثر کسایی که مرگو تجربه میکنن عبور از تونلی که تهش نورانی رو گزارش دادن

به گفته افرادی که مرگو تجربه کردن بسته به نوع اعمال ما اگه خوب باشیم لذت می‌بریم از مردن
اگه بد باشیم عذابمون میدن .

البته این افراد حضور عزراییل رو گزارش ندادن چون قرار نبوده بمیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
جالبه که از نظر این افراد ،بعضی ها به صورت حیوان بودند

ینی داره به صورت واضح آیات قرآن رو تایید می‌کنه

باطن برخی افراد حیوانه ینی کسایی که تو دنیا میخورن و میخوابن تو اون دنیا به صورت حیوان محشور میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بعدازمرگ چه کافرچه انسان مومن جمال نازنین امیرالمومنین صلوات الله وسلام علیه راخواهددیدحال اینکه مولاعلی جان عالم به فدای اوباچه صورتی باشخص مومن وکافربرخوردکندبستگی به اعمالمون درعالم دنیادارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
جانم و زندگی ام فدای حضرت امیرالمومنین امام علی ابن ابیطالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
فقط میتونی از جان خودت مایه بذاری. کاری به کل عالم نداشته باش.