برای اولین بار در کشور؛

قرارگاه رسانه‌ای مدیریت منابع آب در خراسان رضوی کلید خورد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: قرارگاه رسانه‌ای مدیریت منابع آب استان برای اولین بار در کشور در مهر امسال کار خود را شروع کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کاظم جم مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: قرارگاه رسانه‌ای مدیریت منابع آب با هدف اطلاع رسانی، استفاده از خرد جمعی تمامی ذی‌نفعان برای عبور موفق با کمترین میزان تنش از پیک‌های مصرف، توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی آغاز  به کار کرد.

او با اشاره به دیگر اهداف این قرارگاه، افزود: همراه کردن تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای در خصوص کمک به مدیریت صحیح منابع آب، فرهنگ سازی استفاده بهینه از این منابع، استفاده از جایگاه ویژه مبلغین دینی در استان برای تشریح و تبیین نکوهش اسراف در قرآن و احادیث، نقش و جایگاه ویژه تشکل‌ها کشاورزی و سمن‌های مردمی در کمک به مدیریت صحیح منابع آب، توانمندی سازی خبرنگاران افتخاری و جوان در زمینه آب در شهر‌های استان به‌ویژه در روستا‌ها و قطب‌های کشاورزی از دیگر اهداف این قرارگاه است.


بیشتر بخوانید


مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه میزان بارندگی در سال آبی جاری ۹۷ میلی‌متر بوده، در صورتی‌که این عدد در سال آبی گذشته ۲۷۴ میلی متر بوده است، ادامه داد: براساس آمار متوسط بلندمدت نیز میزان بارندگی ۱۸۲ میلی‌متر است که این آمار نشان دهنده کاهش بارندگی در سطح استان نسبت به آمار سال گذشته می‌باشد.

جم با اشاره به اینکه در نیم‌سال ابتدایی امسال کاهش ۶۵ درصدی بارندگی در استان نسبت به سال گذشته وجود داشته است، بیان کرد: این آمار نسبت به متوسط بلند مدت ۴۷ درصد کاهش داشته است؛ امسال پیش بینی شده که پاییز کم بارش‌تری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

او تصریح کرد: با نزول بارش آسمانی از این تنش آبی گذر خواهیم کرد در غیر این صورت مشهد در سال ۱۴۰۲ با تنش آبی بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.