رشد قابل توجه ترانزیت جاده‌ای کالا در خراسان رضوی

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی در خراسان رضوی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۶۳ و ۱۷۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد وحدتی‌فرد معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان حامل بار ترانزیت ورودی به خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست پارسال هزار و ۱۵۹ دستگاه بود که این رقم در نیمه نخست امسال به ۱۱ هزار و ۱۶۵ دستگاه رسیده و نشانگر رشدی ۸۶۳ درصدی است.

او افزود: طی نیمه نخست پارسال ۱۰ هزار و ۶۷۹ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیت خروجی نیز در این اداره ثبت شده است که این تعداد در ۶ ماهه نخست امسال با ۱۷۴ درصد رشد به ۲۹ هزار و ۲۵۰ دستگاه رسیده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده تردد ناوگان حامل کالای صادراتی و وارداتی از پایانه‌های مرزی استان نیز به ترتیب ۲۱۸ و ۳۸۵ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید


وحدتی فرد بیان کرد: با توجه به اعمال سخت گیری‌های متعدد مرزی توسط ترکمنستان در گذرگاه‌های مشترک این کشور با خراسان رضوی، بیشتر رونق تجارت و ترانزیت کالا در استان مربوط به گذرگاه دوغارون با کشور افغانستان بوده است.

او به تعطیلی موقت مرز‌ها در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ اشاره و تصریح کرد: البته کاهش تردد‌های تجاری به علت همه گیری کرونا طی سال قبل و رفع تدریجی محدودیت‌ها در سال جاری یکی از دلایل رشد تجارت زمینی در مرز‌های خراسان رضوی محسوب می‌شود، اما دلیل اصلی رونق تجارت و ترانزیت در استان، ثبات مسیر ترانزیتی و تجاری ایران در مقایسه با کشور‌های همسایه به خصوص ترکمنستان بوده است.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار