بحرانی فوق تخصص شبکیه چشم با اشاره به موضوع تست چشمی از زائران اربعین در بازگشت به کشور، گفت: منظور از این خبر، تست آزمایشگاهی نیست.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام بحرانی فوق تخصص شبکیه چشم در پاسخ به خبر تست چشمی از زائران اربعین گفت: کووید ۱۹ اعضای مختلفی از بدن را درگیر می‌کند که چشم نیز از این قائده مستثنی نبوده و حدود ۵ درصد از بیماران کرونایی علائم چشمی دارند.

او ادامه داد: گزارش‌هایی از درگیری قرنیه، عوارض عروقی شبکیه در بیماران کرونایی وجود دارد، ولی شایع‌ترین نوع درگیری در چشم به صورت عفونت ملتحمه‌ای حاد (کونژونکتویت) است که علائم آن شامل قرمزی چشم، ریزش اشک و ترشح چشمی می‌شود.

دکتر بحرانی اظهار کرد: از ترشحات چشمی می‌توان نمونه برای PCR تهیه کرد که تنها در یک سوم بیمارانی که علائم چشمی کووید ۱۹ را دارند مثبت است.

با توجه به شیوع کم علائم چشمی در بیماران کووید۱۹ و همچنین احتمال کم مثبت شدن تست pcr ترشحات چشمی، از تست pcr چشمی برای تشخیص کووید ۱۹ استفاده نمی‌شود و بیشتر برای مقاصد تحقیقاتی از آن استفاده شده است.

این فوق تخصص شبکیه چشم بیان کرد: در خبرگزاری‌های مختلف به نقل از وزیر راه و شهرسازی گزارش شده است که تست چشمی جایگزین تست pcr برای زائران اربعین شده است. باتوجه به مطالب بالا به سادگی می‌توان متوجه شد که منظور از تست چشمی یک تست آزمایشگاهی نیست بلکه اشاره به این دارد فقط به ظاهر زائران نگاه کرده و درصورتی که زائر از نظر ظاهری بیمار به نظر برسد اقداماتی مانند قرنطینه و درمان برایشان انجام می‌شود و در غیر اینصورت زائر بدون هیچ تستی وارد کشور عزیزمان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
خدا رحم کنه امروز چشم یک دانشجوی حاضر در دانشگاه بسیار خونی بود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ایول عجب تو این چند روزه پیشرفتی کردیم که از ظاهر می فهمیم کرونا داره یا نه!!! تو بیمارستان خیلی از اونهایی که بستری هستن تست pcr منفی دارن میشه برید به ظاهرشدن نگاه کنید بگید کوید هست یا نه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
خنده دار ترین چیزی که تاحالا شنیدم ، تو آلمان طرف میخواد بره هایپر مارکت ازش تست pcr میگیرن ، اینجا طرف از یه کشور دیگه با اون همه جمعینت وشلوغی میاد ، میگن تست چشمی میگیریم تا وارد کشور عزیزمون بشن . اگه این مدیریت ا کار آمد نیست پس چی هست ؟ جون مردم انقدر بی ارزش هست واقعا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
یه سطل ماست تو حلق دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ملت اگه از کرونا میترسن ماسک بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
این فقط مشکل وزیر راه نیست همه ما عادت داریم در تمام زمینه ها صاحب نظر بوده و ارائه طریق نماییم.انشالله خداوند نعمت به موقع و به جا حرف زدن را به همه ما عنایت کند.
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ماست مالی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
به به!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
کرونایاب مستعان جواب میده اینجا