سفیر افغانستان در تاجیکستان با بیان اینکه طالبان تمایلی به مذاکره با جبهه مقاومت پنجشیر ندارد تاکید کرد که شورای عالی مقاومت به زودی ایجاد می شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ظاهر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان گفت که طالبان تمایلی به مذاکره ندارد.

اغبر اظهار داشت: «ما همه شاهد مذاکراتی در دوحه با آمریکا بوده‌ایم که نتیجه آن منفی بوده است. آنها با خارجی‌ها مذاکره کردند و برادران خود را منفجر کردند.»

وی بیان داشت: «ما از گفتگوی امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان استقبال می‌کنیم و امیدواریم که طالبان بر سر میز مذاکره بنشینند.»

این دیپلمات افغانستانی در ادامه تصریح کرد: «من معتقدم که این گروه موافقت نخواهد کرد که با جبهه مقاومت پنجشیر پای میز مذاکره بنشیند، زیرا استراتژی آنها جنگ و خشونت است.»

اغبر افزود: «دولت فراگیر به این معنا نیست که باید یک یا دو تاجیک، ازبک، هزاره یا پشتون در دولت حضور داشته باشند. جنگ و درگیری امروز مربوط به نمایندگی قبایل در دولت نیست، اصل موضوع چیز دیگر است.»

سفیر افغانستان در دوشنبه همچنین گفت: «در واقع، سیستم طالبان خود قابل قبول نیست. وقتی به اراده مردم احترام نگذاریم، مردم افغانستان در این سیستم جایی نخواهند داشت.»

وی تاکید کرد: مقاومت در برابر طالبان همچنان ادامه دارد، بیشتر مناطق پنجشیر در کنترل نیروهای مقاومت است.

اغبر گفت: «نیروهای مقاومت در بهسوت، قندهار، پکتیا و دیگر ولایات افغانستان نیز فعالیت می‌کنند. فعالیت‌های آنها شتاب می‌گیرد و به زودی شاهد ایجاد شورای عالی مقاومت افغانستان خواهیم بود که از رهبران سیاسی و رهبران جهاد کشور تشکیل شده است.»

وی با اشاره به فعالیت‌های آتی سفارت افغانستان در دوشنبه گفت: کسانی که با تروریسم مبارزه می‌کنند این کار را نه به‌خاطر حقوق، وضعیت و پول انجام می‌دهند، بلکه به خاطر عدالت اجتماعی، برای ایده‌ها و آزادی خود می‌جنگند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.