فرماندار شهرستان مهران گفت: ۴۵ هزار مسافر اتباع ایرانی و خارجی تا امروز از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مجید کاکی فرماندار شهرستان مهران با بیان اینکه مرز مهران کماکان به روی زائران و مسافران بسته است ، گفت: از هموطنان می‌خواهیم به مهران و استان ایلام مراجعه نکنند.

سردار اشتری از مرز بین المللی مهران بازدید کرد

 سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی شامگاه سه شنبه از مرز مهران بازدید کرد.

۲۰ هزار زائر تا ظهر فردا وارد پایانه مرزی مهران می‌شوند

 محمد نوذری استاندار ایلام در نشست قرارگاه ویژه اربعین گفت: گروهی از تعزیرات حکومتی استان در مرز مهران مستقر خواهند شد و بر میزان اخذ کرایه از زائران نظارت می‌کنند.

او افزود: کمیته‌های نظامی، امنیتی و بهداشتی هر روز نشست هماهنگی و جمع بندی خود را برگزار و در آن مشکلات و موانع را احصا و برطرف کنند.

نوذری بیان کرد: پیش بینی می‌شود فردا تا قبل از ظهر حدود ۲۰ هزار زائر وارد کشور شوند به همین دلیل باید همه دستگاه‌های نظامی امنیتی در حال آماده باش و خدمات رسانی به مردم باشند.

گیت‌های نمونه گیری کرونا در مرز مهران سه برابر شد

جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، گفت: از همه زائران اربعین که از مرز مهران به کشور باز می‌گردند تست پی سی ار گرفته می‌شود.

او افزود: جهت حفظ سلامتی زائران اربعین گیت‌های نمونه گیری افزایش یافته است و هیچ زائری بدون انجام تست وارد مهران نخواهد شد.

صادقی فر ادامه داد: این گیت‌ها با توجه به موج بازگشت زائران اربعین افزایش داده شدند و آن دسته از افرادی که مشکوک به بیماری یا مبتلا باشند به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند.

او اظهار کرد: در ورودی مرز مهران برای بیماریابی همه امکانات لازم فراهم شده است و سعی می‌شود این مهم به بهترین شکل انجام گیرد.

سه هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از مرز مهران وارد کشور شدند

مجید کاکی فرماندار مهران گفت: سه هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی از روز گذشته تاکنون از پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.

 کاکی اظهار داشت: تمامی تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زائران از جمله بحث امنیت و خدمات اتخاذ شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

او افزود: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری ایجاد شده و با کمک نیروهای مسلح و سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان بطور کامل آماده پذیرایی از زائران عتبات‌عالیات هستیم.

کاکی ادامه داد: در بحث بهداشت، نیروهای دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از شیوع کرونا در پایانه مرزی مستقر هستند و از تمامی افرادی که وارد می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود و افرادی که تست کرونا آنان مثبت باشد به صورت مجزا به شهرهای مقصد خود انتقال داده می‌شوند و افرادی که نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان امام حسین ( ع ) شهر مهران انتقال داده می‌شوند.

فرماندار مهران تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات بیشتر به زائران هر روز ساعت ۱۶ نشست قرارگاه اربعین با حضور رییس قرارگاه و مسئولان استانی برگزار می‌شود و تصمیمات مقتضی در راستای برنامه ریزی های اربعین اتخاذ می شود.

او تصریح کرد: مرز مهران با توجه به اینکه امروز در کشور عراق مصادف با اربعین حسینی است، به طور کامل از طرف عراق بسته شده است و حتی افراد دارای مجوزهای قانونی هم نمی‌توانند از این مرز عبور کنند.

کاکی بیان داشت: براساس پیش بینی ها بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین به دلیل مطلوب بودن زیرساخت ها و امنیت بسیار بالا از مرز مهران وارد کشور می شوند.

او با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر از مرز مهران عودت داده شده‌اند، افزود: تا روز گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و امروز نیز یک هزار و ۵۰۰ نفر در این مرز عودت داده شده‌اند.

فرماندار مهران گفت: هم‌اکنون در شهر مهران حدود ۸ هزار نفر از مشتاقان ابا عبدالله‌الحسین (ع) حضور دارند که در انتظار بازگشایی مرز هستند، اما باز شدن مرز منوط به موافقت طرف عراقی است.

کاکی بیان کرد: همچنان مرز مهران برای خروج زوار بسته است و اجازه هیچ گونه خروجی از این مرز به مسافران و زائران داده نمی‌شود.

او با بیان اینکه مرز بین‌المللی مهران تنها برای بازگشت زائران باز شده است ، اظهار کرد: تمامی تمهیدات برای بازگشت زوار در این مرز بین‌المللی اندیشیده شده است و تاکنون ۴۵ هزار مسافر اتباع ایرانی و خارجی تا امروز از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

فرماندار مهران بیان کرد: همچنین در این مدت ۳۰ هزار ایرانی و ۷ هزار تبعه عراقی از مرز مهران خارج و ۵ هزار زائر ایرانی و ۳ هزار زائر خارجی هم وارد کشور شده‌اند.

ورود زائران اربعین از مرز مهران بدون هیچ مشکلی جریان دارد

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در بازدید از مرز مهران ، گفت: موج برگشت زائران به کشور از صبح دیروز آغاز شده و گیت‌های ورود به کشور با تمام ظرفیت و شبانه روز در خدمت زائران هستند.

او افزود: دستگاه‌های خدمات رسان و درون بخشی و مواکب با افتخار در خدمت زائران اربعین هستند.

او اظهار کرد: همه بستر‌ها فراهم شده که هر زائری که به داخل کشور ورود پیدا کند بلافاصله به شهر خود منتقل شود.

او ادامه داد: ناوگان حمل و نقل نیز به محض ورود زائران به کشور آماده انتقال زائران به اقصی نقاط ایران هستند.

۹ ایستگاه پلیس راه در جاده‌های منتهی به مرز مهران مستقر هستند

 سرهنگ ابوالفضل کهزادی سرپرست پلیس راه ایلام ، گفت: طی روز‌های اخیر مشاهده شد که برخی زائران با ترفندهایی، چون استفاده و اجاره ماشین‌های پلاک بومی سعی داشته اند خود را به مرز برسانند، اما توسط پلیس راه شناسایی و به استان‌های خود عودت داده شده اند.

او بیان کرد: امسال یکی از برنامه‌های پلیس مشایعت و همراهی اتوبوس‌های حامل زائران توسط خوردو‌های پلیس از مرز مهران تا استان‌های مبدا است به این منظور که رانندگان به علت خستگی و خواب آلودگی یا ترافیک شدید جاده‌ها دچار حادثه نشوند.

سرپرست پلیس راه ایلام ادامه داد: کمربندی شرقی مهران برای ورود وسایل نقلیه عمومی به سمت پایانه مرزی و کمربند شرقی نیز برای خروج این خودرو‌ها در نظر گرفته شده است تا زائران هیچگونه تردد و تماسی با داخل شهر با هدف حفظ سلامت شهروندان مهرانی نداشته باشند.

او بیان کرد: در راستای ارائه خدمات به زائران و تسهیل در بازگشت آن‌ها به استان‌های مبداء پلیس راه از آمادگی کامل برخوردار است و تمهیدات لازم برای بازگشت این مسافران اندیشیده شده است.

او مطرح کرد: پلیس با استقرار گروه‌های کنترل و فعال کردن دوربین‌های ثابت و سیار کنترل سرعت و بکار گیری تمام توان و تجهیزات سایر دستگاه ها، حرکات و رفتار‌های ترافیکی رانندگان را رصد می‌کند.

او مطرح کرد: به رانندگان و زائران توصیه می کنیم در طول مسیر به شهر‌های محل سکونت ضمن همکاری با پلیس، از حرکات مخاطره آمیز و حادثه ساز که منجر به حوادث می‌شود پرهیز کنند و صبر و حوصله در رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 ۱۷ هزار زائر به استان‌های مبدا عودت داده شدند

سرهنگ علی جمالوندی معاون عملیات انتظامی ایلام ، گفت:۱۷ هزار و ۳۰۰ زائر از استان‌های مختلف کشور از ۲۰ شهریور تاکنون به استان‌های مبدا خود عودت داده شده‌اند.

او ادامه داد: همچنین در این مدت چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو حامل زائران نیز به استان‌های مبدا عودت شده‌اند و از ورود آن‌ها به مرز جلوگیری شد.

او افزود: عمده این زائران را ساکنان استان‌های قم، تهران و خراسان رضوی و زائرانی که از مبادی خروجی استان خوزستان به ایلام مراجعه کرده‌اند، تشکیل داده‌اند.

او ادامه داد: هرچند از ابتدا طبق اعلام مکرر مسئولان قرار شد هیچ زائری در مرز مهران حضور نداشته باشد و زائران از مرز‌های هوایی به سمت عراق بروند، اما با این وجود تعداد زیادی از زائران باز هم به سمت مهران رهسپار شدند.

او بیان کرد: هرچند نیرو‌های پلیس راه از عزیمت تمامی زائران به سمت مرز مهران جلوگیری کردند، اما باز هم تعدادی از زائران به طرق مختلف از جمله بیراهه‌ها خود را به پایانه مرزی مهران رساندند که بسیاری از این افراد به استان‌های خود عودت داده شدند.

او مطرح کرد: در میان زائران افرادی نیز بودند که با وجود ثبت‌نام برای سفر هوایی، اما به دلیل لغو پرواز‌ها یا ازدحام جمعیت برای مسافرات هوایی به سمت عراق نتوانسته بودند از طریق پرواز خود را به عتبات عالیات برسانند و به مرز مهران آمده بودند که با رایزنی و هماهنگی‌های مقطعی، برخی افراد دارای موافقتنامه و مجوز رسمی و یا موکب‌داران اجازه ورود به پایانه مرزی را دریافت کردند.

مقدمات لازم برای بازگشت زوار در مرز مهران مهیا شده است

سردار دلاور القاصی‌مهر فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه همه مقدمات برای ورود زوار اربعین از مرز مهران فراهم شده است گفت: تعداد زیادی اتوبوس در مرز مهران فراهم شده تا زائرانی که به کشور بازگشته اند بتوانند به مقاصد خود بازگردند.

بازگشت زوار از مرز مهران

بازگشت زائران اربعین از مرز مهران آغاز شده است

احمد کرمی معاون استاندار ایلام و رییس قرارگاه اربعین مرز مهران ، گفت: موج بازگشت زائران از شامگاه روز گذشته به تدریج و به صورت محدود آغاز شده است و از عصر امروز پیک ورود زائران شدت خواهد گرفت.

او با بیان اینکه برای جابجایی زائران در پایانه مرزی مهران هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: اتوبوس به میزان کافی برای بازگشت زائران از زیارت اربعین در مرز مهران تامین شده است.

کرمی با ذکر اینکه پیش‌بینی می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد زائران از مرز مهران وارد کشور شوند، مطرح کرد: موکب خدمت رسانی در مرز مهران برای زائران مهیا شده است و مشکلی در تامین آبرسانی وجود ندارد.

او بیان کرد: از عاشقان حسینی خواهشمندیم به این مرز مراجعه نکنند، زیرا امکان خروج از مرز مهران وجود ندارد و هم اکنون زوار پس از زیارت ازبعین حسینی به تدریج وارد کشور می‌شوند.

مرز مهران از طرف عراق به طور کامل مسدود شد

مجید کاکی فرماندار مهران ، گفت: دیشب و در نتیجه رایزنی‌های استاندار ایلام با استاندار واسط عراق تعداد محدودی از زائران دارای مجوز‌های قانونی موفق به عبور از گیت‌ها شدند.

او افزود: هم‌اکنون تعدادی از زائران حاضر در پایانه مرزی مهران منتظر عبور از مرز هستند که با توجه به انسداد کامل مرز زرباطیه عراق، احتمال خروج این افراد وجود ندارد.

کاکی در مورد موج بازگشت زائران نیز بیان کرد: بازگشت زائران از بامداد امروز شروع شده است و انتظار می‌رود از عصر امروز تا روز جمعه به تدریج تعداد زائران بازگشتی از عراق افزایش یابد.

او ادامه داد: از ۲۵ محرم تاکنون ۵۲ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته‌اند که سهم اتباع ایرانی ۴۲ هزار و تعداد مسافران عراقی نیز ۹ هزار نفر بوده است.

او بیان کرد: افرادی که از مرز تردد داشته‌اند دارای موافقتنامه رسمی از طرف عراق، روادید و برگه تزریق واکسن بوده‌اند که از سوی عراق اجازه ورود دریافت کرده‌اند.

زائران اربعین تحت پوشش بیمه ایران قرار می‌گیرند

عیسی میرزایی مدیرکل بیمه ایران ایلام ، گفت: زائرانی که در سامانه سماح برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام کرده اند، شامل بیمه ایران می‌شوند.

او افزود: بر اساس توافق بین ۲ کشور ایران و عراق به ۶۰ هزار زائر اجازه ورود به عتبات داده شده است و در صورت افزایش این میزان با استناد به سامانه سماح بیمه این افراد اعمال می‌شود.

میرزایی ادامه داد: چنانچه زائران اربعین در شهر‌های نجف و کربلا دچار حادثه یا بیماری شوند، هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

او مطرح کرد: همچنین زائرانی که در کشور و مرز مهران بیمار یا دچار حادثه شوند، نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته در بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان پذیرش می‌شوند.

۱۸۰ هزار زائر اربعین از مرز زمینی وارد کشور می‌شوند

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، در مرز مهران گفت: موج بازگشت زائران به کشور از بعد ظهر امروز بیشتر خواهد شد و بنا بر تصمیم ستاد اربعین زوار از طریق مرز‌های مهران و شلمچه به کشور باز خواهند گشت.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه تصمیمی مبنی بر بازگشایی سایر مرز‌ها برای بازگشت زائران توسط ستاد مرکزی اربعین اتخاذ نشده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد محدودی از زائران به کشور بازگشته‌اند، اما بنابر پیش‌بینی‌ها از ساعت ۱۷ امروز حجم ورود زائران به کشور بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها دو سوم زائران به صورت زمینی و از طریق مرز‌های بین‌المللی مهران و شلمچه وارد کشور خواهند شد.

امانی با بیان اینکه بیشترین میزان بازگشت زائران از مرز مهران خواهد بود، اظهار کرد: در مرز مهران همکاران سازمان راهداری به عنوان نماینده معین از هرکدام از استان‌های کشور حضور دارند و هنگام بازگشت زائران به مرز آن‌ها را جهت سهولت در جابجایی توسط اتوبوس‌ها راهنمایی خواهند کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: بر اساس آمار غیر رسمی بیش از ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در آئین بزرگ اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۸۰ هزار نفر از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند.

او بیان کرد: با توجه به پایان کنگره بزرگ اربعین حسینی، بیشترین ورودی زائران را طی ۲۴ ساعت گذشته خواهیم داشت و این سازمان تا پایان کامل برگشت زائران به کشور سرویس‌دهی مناسب ارائه خواهد کرد.

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از بازگشت زوار در مرز مهران

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: مرز مهران ، تردد زوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
زیارت همه زوار مقبول حق باشد انشالله این عزیزان باعث پیک بعدی کرونا در کشور و قاتل جان عزیزان خود و دیگران نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
همیشه دو دو تا چهار تا نمیشه.کاش جهان این رو میفهمید.همانا شفا در تربت امام حسین علیه السلام است .با ارزوی هدایت همه گمراهان