مقامات آمریکایی اعلام کردند توانسته اند با موفقیت یک موشک مافوق صوت از نوع "ریتون" را آزمایش کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت خبر داد. ساخت این سلاح که سرعتی معادل ۵ برابر سرعت صوت دارد، با همکاری نیروی هوایی آمریکا و آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی موسوم به دارپا انجام شده است.

اندرو کندلر، مدیر برنامه دارپا در این باره گفت: پرواز موفقیت آمیز این موشک مافوق صوت هفته گذشته انجام شد و نشان داد این سلاح دارای قابلیت فراوان و موثر در برخورد‌های نظامی دارد.

وی ادامه داد: آزمایش موفق این سلاح جنگی نتیجه سال‌ها همکاری میان دولت آمریکا و تیم‌های نظامی در بخش‌های مختلف است. ساخت این موشک مافوق صوت برای صنعت نظامی آمریکا یک چالش بزرگ بود.

گفته می‌شود این آزمایش با هدف آزمودن این موشک در جداسازی ایمن از هواپیمای پرتاب کننده، احتراق تقویت کننده و احتراق موتور انجام شده است. موتور این موشک توسط شرکت فناوری‌های نظامی "ریتون" در آمریکا ساخته شده است.

گفته می‌شود این سلاح بدون حمل مواد منفجره زیاد هم می‌تواند انرژی انفجاری شدیدی را ایجاد کند. مدیر برنامه دارپا در پایان سخنان خود تصریح کرد: این موشک مافوق صوت می‌تواند قابلیت خوبی را در اختیار نیرو‌های نظامی ما در میدان‌های جنگی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ببین خودشون که این همه دم از حقوق بشر و صلح میزنن چه موشکهایی ازمایش میکنن! اون وقت میخوان ما موشک نسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
خوبه جوونهای دانشمند ما هم به فکر ساختن بهترش باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اره خود امریکایی ها و انگلیسی ها هر مدل موشک و ابزار جنگی که دلشون بخواد میسازن اون وقت به ما که میرسه بده بسازیم جیز میشه
آخرین اخبار