تیم ملی فوتسال کشورمان امشب در حالی مقابل قزاقستان شکست خورد که ناظم الشریعه در این مسابقه اشتباه بزرگی کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان امشب در مرحله نیمه نهایی جام جهانی به مصاف قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.

ملی پوشان کشورمان در دوره قبلی این مسابقات موفق شده بودند عنوان سوم جهان را کسب کنند.

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در دیدار امشب مقابل قزاقستان مرتکب اشتباه بزرگی شد. او اگر این اشتباه را نمی کرد، چه بسا ملی پوشان کشورمان می‌توانستند پیروز این مسابقه باشند. اشتباه سرمربی تیم ملی این بود که محمدرضا سنگ سفیدی مدافع ملی پوش کشورمان را به خاطر دلخوری از او در بازی امشب به کار نگرفت و به خاطر چالشی که با او در بازی قبل پیدا کرد تصمیم گرفت سنگ سفیدی را در دیدار امشب به میدان نفرستد.

ماجرا از این قرار است که در دیدار قبلی تیم ملی فوتسال کشورمان برابر ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، محمدرضا سنگ سفیدی در یکی از موقعیت‌ها دچار اشتباه بدی شد. سرمربی تیم ملی به دلیل اشتباه سنگ سفیدی در انتخاب جهت شروع مجدد بازی آن هم زیر فشار حملات ازبکستان، به شدت از دست این بازیکن ناراحت شده بود. اتفاقی که بعد از تعویض سریع سنگ سفیدی، با واکنش تند او همراه شد و دست ناظم الشریعه را که قصد صحبت با او داشت را مقابل همگان پس زد.


بیشتر بخوانید


سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان بعد از این اتفاق برای اینکه آرامش تیم از بین نرود واکنشی نشان نداد. به نظر می‌رسد ناظم الشریعه همچنان از دست سنگ سفیدی ناراحت است و به همین دلیل تصمیم گرفت این بازیکن را در دیدار امشب برابر قزاقستان بازی ندهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
در صورت صحت مطالب فوق ، آیا نویسنده این متن اگه خودش جای ناظم الشریعه بود با توجه به رفتار سنگ سفیدی بازم بهش بازی میداد می گفت ولش کن ؟ اگر برخورد صورت نمی‌گرفت ممکن نبود پس فردا بقیه بازیکنان هم همچین رفتاری انجام بدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۲۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
خوب خدا رو شکر این تیم برزیلستان یا به غلط مصطلح به "قزاقستان" باخت و روش کم شد. اینا چون ما رو روی بی انگیزگی و عقب نشینی بی مورد در بازی قبل برده بودند فکر کردند واقعا کاره ای هستند اما دم پرتغال گرم که انتقام ما رو گرفت و به این تیم برزیلستان نشون داد تا همینجاش هم قاچاقی اومدند و اصلا جایگاهی بین 8 تیم دنیا هم ندارند چه برسه به 4 تیم برتر دنیا!
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۸:۱۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
به نظر من کار خوبی کرده بازی نداده بازیکن باید حرمت مربی رو حفظ کنه اونم در این سطح از مسابقات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
البته با این تفاسیر بازیکن هم مقصر بوده مربی باید ابهت داشته باشه نمی تونه هرچند بهترین تصمیم این بود که مدافع رو بعد از این دوره مثلا دعوت نکنه نه وسط بازی های حساس بشونه رو نیمکت اما داستان شاید همش این نباشه و به هر حال باید این نوع رفتارها نهادینه و هضم بشه تا اتفاق نیفته..
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۲۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
بزرگترین اشتباه تیم ملی اینه که فکر میکنن با دو سه تا گل به پیروزی میرسن دو گل که میزنن برمیگردن تو لاک دفاعی اگر تهاجمی بازی میکرد حتی میتونست گل های بیشتری هم بزنه وگرنه قزاقستان عددی نبود در مقابل ایران ازبکستان خیلی بهتر از قزاق بود که ایران تونست حذفش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰
۱۰:۳۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
واقا هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
بهترین مربی رو داشتیم بازیکن نباید به تصمیمات مربی اعتراض کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
حالا اگر برنده میشد می گفنید کار خوبی گرده بازی نداده ولی چون باخته شده چماق.
Singapore
بهمن
۱۳:۰۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اينكه يوسفي حين گزارش ميگفت تيم دفاعي بازي ميكنه بايد بره جلو هجومي بازي كنه به اين دقت نميكرد اصلا تيم زوره حمله و جلو رفتن رو نداشت حالا دليلش ميتونه سن بازيكنا باشه كم سنشون ٢٦ ساله بقيه بالا ٣٠ بودن كلن توان جلو بازي كردن و پرس رو نداشتن یه شماره ۸ که از قضا جونترین بازیکن تیم همون ۲۶ ساله بود که میتونست با توپ بره جلو با استفاده از سرعت و تکنیکش به تنهایی خودش رو میرسوند جلو پاس که میداد بقیه همین که توپ رو میگرفتن یکی میاومد جلوشون دوباره برمیگشتن عقب تا به دروازه خودشون برسن اونجا پاس کاری میکردن یا یه صربه بلند چه سودی عم ندایت یعنی اگه شماره ۸ نبود اصلان دروازه حریف رو نمیدیدیم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
بازیکن اشتباه کرده خوب سرمربی فقط اشتباهش این بود که در بازی ها تیم جلو می افتاد میگفت دفاع کنید توی فوتسال دفاع کارساز نیست بهترین دفاع حمله است من خودم چندین سال مهاجم فوتسال بودم تا اکنون نبوده دفاع مطلق بشه نتیجه بگیریم.متاسفانه تیم ایران از لحاظ بدنی ضعیف بود قدرت جنگندگی و شادابی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
به نظر بنده سنگ سفیدی چشم سفید نباید جلوی حضار دست مربی را پس می زد، چون مربی هرچی بگه بازیکن باید بگه چشم. ضمنا همین درگیری و استرس باعث شد تا بین مربی و بازیکن و عملکرد تیم مشکل بوجود بیاد و تیم از برد محروم بشه. باید تیم ملی را از شر بازیکنان خود خواه و خودرای و بی انظباط پاک کرد تا دیگر تیم را به خطر نیاندازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
همین شماها هستید که بازیکن سالاری راه انداختید! اگر در چینش تیم و ... مربی مقصر باشد ولی این یک کار را درست انجام داد. هر کسی باید جایگاه خودش رو بشناسد. اگر با این فرد اینطوری رفتار نمی شد از فردا خیلی بازیکن های دیگه هم همین رفتار رو انجام می دادند و سنگ روی سنگ بند نمی شد. جدیدا تیترها و خبرهای عجیبی در yjc می بینیم که خودش ترویج ضد فرهنگ هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مربی خوبی نداشتیم..دوره ایشون تموم شده
Canada
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
دورازجون,, . . . درخواب بیند پنبه دانه
همین آش و همین کاسه
اونهم که بلد هست شمس یا شمسائی ها خود فوتسالی ها نمیگذارند
باید ورزش دلی باشد نه نون دونی, خوبی جوانگرایی همین است ازاینکه دلی بازی میکنند و خداکند که پهلوانی هم لیاندبشند
همه چی شده سرقفلی
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۱:۲۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اتفاقا تنها تصمیم درستی که سرمربی در این تورنمنت انجام داد جلوگیری از بازیکن سالاری بود و نظر کارشناسی شما صددرصد اشتباه .
نه تنها در فوتسال بلکه در فوتبال بازیکنان یکجوری قیافه میگیرن و یا در محیط های مجازی استوری میزارن که هیچ کسی ندونه انگار هر سال ۲۰ تا جام از میدانهای بین المللی برای مردمشون به ارمغان اوردن . بابا جمع کنید این بساط پولهای بی حساب و کتابی که در فوتبال جابجا میشه و هیچ خروجی افتخار افرینی برای مردم نداره .
همین پولهای بی زبان را صرف ورزش های مدال اور بکنید و به قهرمانانی مثل ورزش کشتی بها بدین که هم الگوی مناسبی هستن برای جوانان و هم افتخار افرین برای کشور
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
باخت دیشب ایران مربوط به نبودن یک دفاع نبود! از همون روز اول، بازی های ایران چنگی به دل نمیزد! ایران تیمی نبود که برای بردن تیمهایی مثل صربستان یا ازبکستان کارش به دفاع و ثانیه های آخر و ترس از مساوی بکشه! همیشه اینهارو با حداقل اختلاف 5 گل راحت میبرد! ضعف تیم ایران از روز اول بازیها مشهود بود! همین که دیروز به دروازه بانی که تو 4 بازی فقط 2 گل خورده بود، 2 تا زدن خیلی هم خوب بود! اما در کل تیم ملی اون تیم همیشگی نبود!
Iran (Islamic Republic of)
احمد تقوی
۱۱:۱۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
تیم باید تاکتیک پذیر باشه مثلا جایی حمله کنه جایی پرس و جایی دفاع . متاسفانه در پاور پلی یا حمله 5 نفره حریف در دفاع دچار مشکل بودیم و نمیدانستیم چه چور دفاع کنیم . این مشکل را میبایست سرمربی برطرف کنه که احتمالا ایشان نیز بلد نبودن . در چند مسابقه همین معضل و مشکل را داشتیم ولی نتوانستند این ضعف را مرتفع نمایند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
بازیکن سالاری موقوف . کارش درست بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
این تیم حقش باخت نبود
ولی خیلی ناهماهنگ بودن
چقدر جلوی آرژانتین خوب بازی کردیم و چقدر مقابل قزاقستان بی هدف!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
دوباره غرور بیجا و عاقبت همیشگی تیم های ایرانی.تورو خدا زود مغرور نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ترسوها باید خواب سکوی مقام را ببینند. مخصوصا اگر بعد از سالها رقابت، خسته و بی انگیزه شده باشند. 5 تا سنگ سفیدی دیگه هم نمیتوانند کاری پیش ببرند. در مقابل آرژانتین ثابت شد که این تیم تفکرات درستی ندارد چرا که در فوتسال بازی دفاعی و حفظ نتیجه اصلا معنائی ندارد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
عیبی نداره اون بی اخلاق را باید از تیم ملی حذف کرد تا نظم حاکم باشد و گرنه با بودن یاغی ها هم قطعا شکست خواهیم خورد
Iran (Islamic Republic of)
&*&*&*&
۱۰:۱۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مگه تیم ملی مغازه میرزا علی اصغر هست که دلم خواست . دلخور بودم و نمیدونیم از این حرف ها باشه
منافع ملی در میان هست مربی باید از بهترین نفرات برای کسب نتیجه دلخواه استفاده کند بازیکن خاطی رو بعد از مسابقات طی گزارشی به فدراسیون و کمیته انضباطی ارجا بدهد نه اینکه دل بخواهی تصمیم بگیرد که نیتجه بشود این حالا مربی هم با کمال پررویی بیابد بگوید همه تقصیرها گردن من < ایا با گفتن این حرف تو رو به سلابه میکشند یا اعدامت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
کار سرمربی درست بوده سنک سفید لیاقت حضور در تیم ملی را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مربی باید تصمیمش به گونه ای باشد که به ضرر تیم تمام نشود شخص مهم نیست اصلا این تیم و بازیکن ها نیاز به مربی ندارند معمولا از خودشون مایه میزارن مربی هم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مربی حق داره
ولی اشتباه بازیکن هم جز بازی هست
بهتر بود بعد از بازی باهاش خصوصی صحبت می کرد چون وقتی اشتباه انجام شده زمان که به عقب بر نمی گرده با داد بیداد
هر دو اشتباه کردن
اما در نهایت باید به نظر مربی احترام گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
یاسان
۰۸:۴۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مربی کار کاملا درستی کرد. از باشگاه خبرنگاران انتظار نداریم همچین تیترهای زردی بزنه. کار اشتباه رو بازیکن کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
باز دخالت تو کار مربی.
سرمربی انتخاب شده خودش میدونه کی بازی کنه کی تعویض بشه.
فوتبال زمانی برد زمانی باخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ما جزییات مسائل پیش آمده بین سنگ سفیدی و ناظم الشریعه را نمیدانیم ولی بنظر من نظم و رعایت اصول و احترام و اطاعت از سرمربی وظیفه همه بازیکنان هست و هیچگاه بازیکن سالاری نباید وجود داشته باشد بدیهی است که حق انتقاد و پیشنهاد برای طرفین وجود دارد ولی بصورت محترمانه
-
جمیل
۰۸:۱۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اشنباه مربی چرا میگین؟ اول باید مینوشیتین اشتباه بازیکن بد اخلاق و در ثانی اصلاح کنید اشتباه تایپی باشگاه خبرنگاران جوان مربی کارشو درست انجام میداد تا این بازیکن بی ظرفیت این حرکت غیر ورزشی رو انجام دادو باعث حذف شد البته از بازی ضعیف تیم در نیمه دوم که با ترس و لرز باز یکردن هم نباید گذشت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۰۷:۳۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
فرق بین مربی ایران وقزاقستان همیناست دیگه
فقط مربی داخلی میگیریم اخه پول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
بین مسی و پوچتینو هم چند روز پیش خیلی بد ترش اتفاق افتاد اما ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مس کجا بازیکن ایرانی کجاااا فرق زیادی هستش عزیز دلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
کلا تیم های ایرانی بسیار ترسو بازی میکنند در صورتیکه براحتی توانایی شکست حریفان را دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه در ایران اعتماد بنفس از آدمها گرفته میشه. دروازه بان قزاقستان با جسارت میومد جلو و بازی سازی میکرد گرچه ممکن بود گل هم بخوره. اما اگه دروازه بان ایران بیاد جلو و بازی سازی کنه و اتفاقی گلی هم دریافت کنه اونوقت باید جواب 80 میلیون نفر را بده، پس در نتیجه اعتماد بنفس در بازی با پا را از دست میده. بهترین میراثی که پدر و مادر برای فرزند میگذارند اعتماد بنفس هست و متاسفانه پدر و مادرهای ایرانی اغلب به اعتماد بنفس بچه ها را سرکوب میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۰:۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
با سلام خدمت هم وطنان عزیز آقای ناظم الشریعه به هیچ وجه اشتباهی مرتکب نشدن بنده خودم به عنوان کسی که در سطح اول فوتبال بازی می کردم اطاعت و احترام به سرمربی امری واجب هستش اگر بازیکن از سرمربی حرف شنوی نکنه یا خدایی نکرده بد رفتاری کنه موجب میشه بقیه بازیکنان دچار عدم اطاعت و احترام و عدم حرف شنوی از مربی تیم بشه... آقای ناظم الشریعه کار درستی کردن حتی هر مربی دیگه چه داخلی چه خارجی اگه می بود تعارف ندارن با هیچ بازیکنی ... یکی از اصول مربی گر در هر رشته ورزشی این بازیکن باید حرف شنوی و تحمل داشته باشه نه اینکه مربی به هر بدلیل چه سر تمرین چه سر مسابقه حتی صداشو بلند کرد بازیکن باید حرف شنوی کنه و بپذریره نه اینکه لجبازی که کاری آقای سنگ سفیدی انجام داده و دست سر مربی پس زده آبروی سر مربی که هیچ آبروی تیم ملی فوتسال برده هیچ بازیکنی نباید این رفتار بچه گانه به عنوان یک نوع تمرد بحساب می یاد که می تونه برای مربی و کادرش خطرناک باشه و باعث الگو برداری بقیه بازیکنان پاشیده شدن شیرازه تیم بشه انجام بده این جور تیتر خبری زدن و عدم حمایت از زحمات سر مربی و کادرش بی انصافی اسپانیا با اون همه عظمتش دو گل برتری جلو بود حذف شد اون وقت بجای حمایت از کادر فنی و سر مربی فقط انتقادهای بی مورد می کنیم این تیم با همین سر مربی 4 سال قبل سوم جهان شدن بهتر بدونیم بقیه تیم های دنیا بیکار ننشسته اند دارن کار و برنامه ریزی سرمایه گذاری می کنن مطمئن باشد همین قزاقستان هم می تونه پرتغال رو هم حذف کنه و فینالیست بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
فعلا که دیدیم نتونست و پرتغال به فینال رفت. بعدش هم خودت داری میگی همه دنیا کار میکنن و برنامه ریزی و سرمایه گذاری میکنن، خوب اونوقت این دلیل میشه ما بهانه بیاریم بگیم چون اونا پیشرفت کرده اند پس اشکالی نداشته که ما باخته ایم؟؟؟ یعنی ما وظیفه نداریم مثل اونا کار و برنامه ریزی کنیم که عقب نیفتیم؟؟؟ همین تفکرات امثال شماهاست که هیچ ورزشی از باخت و شکست دیگه شرمنده نمیشه و تازه یه چیزی هم از هواداران طلبکار میشید!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۰:۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
با سلام خدمت هم وطنان عزیز آقای ناظم الشریعه به هیچ وجه اشتباهی مرتکب نشدن بنده خودم به عنوان کسی که در سطح اول فوتبال بازی می کردم اطاعت و احترام به سرمربی امری واجب هستش اگر بازیکن از سرمربی حرف شنوی نکنه یا خدایی نکرده بد رفتاری کنه موجب میشه بقیه بازیکنان دچار عدم اطاعت و احترام و عدم حرف شنوی از مربی تیم بشه... آقای ناظم الشریعه کار درستی کردن حتی هر مربی دیگه چه داخلی چه خارجی اگه می بود تعارف ندارن با هیچ بازیکنی ... یکی از اصول مربی گر در هر رشته ورزشی این بازیکن باید حرف شنوی و تحمل داشته باشه نه اینکه مربی به هر بدلیل چه سر تمرین چه سر مسابقه حتی صداشو بلند کرد بازیکن باید حرف شنوی کنه و بپذریره نه اینکه لجبازی که کاری آقای سنگ سفیدی انجام داده و دست سر مربی پس زده آبروی سر مربی که هیچ آبروی تیم ملی فوتسال برده هیچ بازیکنی نباید این رفتار بچه گانه به عنوان یک نوع تمرد بحساب می یاد که می تونه برای مربی و کادرش خطرناک باشه و باعث الگو برداری بقیه بازیکنان پاشیده شدن شیرازه تیم بشه انجام بده این جور تیتر خبری زدن و عدم حمایت از زحمات سر مربی و کادرش بی انصافی اسپانیا با اون همه عظمتش دو گل برتری جلو بود حذف شد اون وقت بجای حمایت از کادر فنی و سر مربی فقط انتقادهای بی مورد می کنیم این تیم با همین سر مربی 4 سال قبل سوم جهان شدن بهتر بدونیم بقیه تیم های دنیا بیکار ننشسته اند دارن کار و برنامه ریزی سرمایه گذاری می کنن مطمئن باشد همین قزاقستان هم می تونه پرتغال رو هم حذف کنه و فینالیست بشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۴۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
این اشتباه نیست
بازیکن باید یاد بگیره نباید به سرمربی اعتراض کنه
اگر چشم آبی بود که تا کمر جلوش خم میشد و میشد تعویض تاکتیکی ...
Iran (Islamic Republic of)
دادامهران
۲۳:۴۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
ناظم الشریعه برات متاسفم.
آخرین اخبار