رئیس بنیاد شهید کشور بر لزوم تدوین طرح جامع و جزئی بر مبنای مناطق آزاد مختلف برای اجرایی شدن تفاهمنامه مشترک میان این بنیاد و مناطق آزاد کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در آیین اجرایی شدن تفاهمنامه میان بنیاد شهید و مناطق آزاد کشور در سازمان منطقه آزاد اروند تجاری-صنعتی ، گفت: به برخی خدمات منطقه آزاد برای خدمات دهی به رزمندگان نیاز است و این تفاهم نامه نیازمند طرح جامع منطقه به منطقه است و باید جزییات را تعهد آور کرد تا نتیجه مد نظر حاصل شود.

او بر اهمیت نقش خوزستان برای کشور تاکید کرد و افزود: هیچ سرزمینی به اندازه اینجا به دفاع مقدس مرتبط نیست و مار شهدا به شهادت رسیده در این منطقه یک سوم کل شهدای کشور است‌.

او وضعیت کنونی خوزستان و منطقه آزاد اروند را ناشی از مدیریت نا منسجم دانست و گفت: نبود مدیریت منسجم باعث وضعیت کنونی خوزستان و آبادان و خرمشهر شده است.

انعقاد تفاهم نامه بر اساس ظرفیت مناطق

حسین گروسی، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بر اساس این تفاهم نامه از این پس انعقاد هر تفاهم نامه ای بر اساس ظرفیت های موجود در هر منطقه صورت می گیرد.

او با بیان آن که با وجود بهترین زیرساخت ها در مناطق آزاد به دلیل بهره برداری نادرستی که صورت گرفته است فقر در منطقه آزاد اروند به وجود آمده است افزود: بسیاری از مزایای منطقه آزاد اروند به دلیل مصوبات دولت قبل از بین رفت.

گروسی از لزوم اجرایی شدن واردات خودرو برای ایثارگران گفت و ادامه داد: بندرهای منطقه آزاد اروند این ظرفیت را دارد که که برای 70 درصد ایثارگران خودرو وارد کند.

او بزرگترین مشکل ایثارگران را بخش اشتغال دانست و با اشاره به در نظر گرفته شدن زمینی برای ساخت مسکن آن ها بیان کرد: امید است شکستن حصر آبادان  روز شکستن مشکلات این افراد نیز باشد چون اگر به قانون منطقه آزاد عمل شود این منطقه به منطقه تولید و اشتغال تبدیل خواهد شد.

بنیاد شهید می تواند برای ایجاد اشتغال زایی برای ایثارگران از فرصت های خوبی مانند تولید و بسته بندی دام سنگین و سبک توسط سازمان کوثر و شرکت شاهد برای صادرات به کشورهایی نظیر عراق این نوع محصولات استفاده کند.

گروسی از قابلیت تبدیل  منطقه آزاد تجاری  به منطقه آزاد علمی خبر داد.

منطقه آزاد فرصتی برای زیر مجموعه های بنیاد شهید

سید محمد مولوی ، نماینده مردم آبادان گفت: شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد شهید باید خدمات را در آبادان و خرمشهر ارائه دهند تا مشکل اشتغال و مسکن خانواده شهدا رفع شود.
او اظهار داشت: منطقه آزاد اروند فرصتی برای شرکت زیرمجموعه بنیاد شهید است، این شرکت‌ها می‌توانند به دولت مستمری دهند، درآمد این شرکت‌ها باید بررسی شود تا مشخص شود چه مقدار به خانواده شهدا سرویس دهی شده است.

گلزار شهدای خرمشهر نیاز به اعتبارات ویژه دارد

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور، امام جمعه خرمشهر نیز گفت:گلزار شهدای خرمشهر شایسته ی شهیدان و مردم خرمشهر نیست و نیاز به اعتبارات ویژه ای دارد و این در حالی است که شهرداری که خود مشکلات زیاد مالی دارد متصدی آن است.

او با گلایه از زمین هایی که نزدیک به ۲۰ سال از تعیین شدن آن ها برای ۲۰۰ خانواده ایثارگر و جانباز می گذرد توجه ویژه به این موضوع و در آمدن این زمین ها از بلاتکلیفی را خواستار شد و  افزود: همان گونه که برای حل مشکلات خوزستان استاندار ویژه تعیین شد باید به خرمشهر و آبادان توجه ویژه شود و اعتبارات و پیگیری های ویژه ای صورت گیرد.

امام جمعه خرمشهر با بیان این که ساختمان بنیاد شهید خرمشهر هم در شان نیست ادامه داد: باید در زمینه ایثار و شهادت به خرمشهر و آبادان نگاه ویژه  شود.

آبادان و خرمشهر هنوز جنگ زده هستند

سید زین العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان نیز در این مراسم با گذشت سال ها و به روی کار آمدن دولت های زیاد هنوز آبادان وخرمشهر را جنگ زده خواند و خواستار ساماندهی شرایط کنونی این دو شهرستان شد.

او افزود: این تفاهنامه در دولت قبل هم به امضا درآمد اما اجرایی نشد تنها در خواست این است که ایثارگران آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شوند و لازم است تمام مفاد تفاهمنامه در مورد آبادان و خرمشهر اجرا شود.

از حضور در گلزار شهدا تا تجلیل از خانواده های آن ها

 قاضی زاده هاشمی در ابتدای ورود به آبادان با حضور در گلزار شهدا به مقام شهیدان دفاع مقدس ادای احترام کرد و  درحاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه از خانواده ی شهید موسوی و شهیدان بحرانی تجلیل و قدردانی کرد.

تفاهمنامه میان مناطق آزاد و بنیاد شهید نیاز به طرح جامع منطقه به منطقه دارد

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.