خبر‌های خوب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در بندرانزلی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم به روزرسانی قوانین را در راستای توسعه همه جانبه در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مراسم افتتاح واحد تولید فرآورده‌های ماهی در بندر انزلی، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی قرارگرفتن تولیدات شیلاتی در سبد غذایی مردم، گفت: توجه به حوزه شیلات، علاوه بر اشتغال، در حوزه صادرات و ارزآوری نیز نقش مهمی دارد.

او در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد مسیر تولید را آسان تر کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از عملیاتی شدن طرح جهش تولید با بیش از ۱۳ ماده و بند خبر داد و گفت: شورای قیمت گذاری در راستای منافع تولیدکننده شکل گرفته و حمایت از زارعی و باغداران و دامداران را در دستور کار داریم.

عسکری با اشاره به اهتمام کشور‌های توسعه یافته در خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزود: بستر خرید تضمینی محصولات کشاورزی مهیاست تا دغدغه حوزه تولید را برطرف کنیم و کشاورز با خیال راحت متناسب با صادرات و ارزآوری و اشتغال و صنایع تبدیلی محصول تولید کند.

او قوانین بخش کشاورزی را قدیمی دانست و گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم به روزرسانی قوانین را در راستای توسعه همه جانبه در دستور کار دارد و سعی کردیم بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه کشور در بخش کشاورزی به بالفعل تبدیل نشده است افزود: ۵۰۰ میلیون جمعیت در کشور خواهان محصولات کشاورزی ایران به واسطه ارگانیک بودن آن هستند و لذا در سایه همدلی و مودت و عمل به منویات رهبر انقلاب، می‌توانیم شیر‌های نفت را ببندیم و با صادرات محصولات کشاورزی کشور را اداره کنیم.

عسکری امنیت غذایی را یکی از مباحث جدی در جوامع بشری دانست و گفت: امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است و در پاندمی کرونا شاهد مشکل کشور‌ها در عدم تبادل کالا بودیم.

او با بیان اینکه محور توسعه کشور کشاورزی است، افزود: امنیت سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، همچنین تلفیق کشاورزی و صنعت را با جدیت و قاطعیت دنبال می‌کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی وجود تولیدات شیلاتی در سبد غذایی مردم، تصریح کرد: توجه به حوزه شیلات، علاوه بر اشتغال، در حوزه صادرات و ارزآوری نیز نقش مهمی دارد.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار