یک کارشناس مذهبی گفت: مراسم پیاده‌روی عزاداران حسینی در روز اربعین، مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر (عج) است.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با روز اربعین حسینی، رسول تبرایی کارشناس مذهبی در یک برنامه تلویزیونی گفت: پیشینه پیاده روی اربعین به زمانی بر می‌گردد که قافله اسرا به سمت کربلا رفتند تا به آن گونه‌ای که با میل خودشان بود و بدون محدودیت عزاداری کنند و همین تبدیل به سنتی شد که هنوز هم پس از گذشت سالیان زیاد ادامه داشته و شیعیان سراسر جهان نیز به حرکت پیوسته اند.

وی بیان کرد: اربعین در عین هیاهوی زیادش یک امتحان بی سر و صدا است؛ همه افرادی که در این مسیر با هم همقدم می‌شوند پیامی دارند و آن پیام این است که اگر در کربلا نبودیم تا امام حسین (ع) را یاری کنیم، اما امروز با همه وجودمان در رکاب امام زمان (عج) هستیم.

این کارشناس مذهبی افزود: هیچ کس با اجبار به پیاده روی اربعین نمی‌رود بلکه همه افراد می‌خواهند بگویند ما در این نصرت هستیم با هر روشی که شده است. این حرکت نمادین ثابت می‌کند که مردم در سراسر دنیا پای کار مکتب امام حسین (ع) هستند و نمی‌گذارند کربلا تکرار شود. حرارت عشق امام حسین (ع) در هرکس که نطفه پاکی داشته باشد، وجود دارد و به همین دلیل است که دهه هشتادی‌ها با عشق بیشتری برای امام حسین (ع) اشک می ریزند.

تبرایی عنوان کرد: عشق به امام حسین (ع) آنقدر مهم است که گفته اند اگر خودتان هم نمی‌توانید به پیاده روی اربعین بروید کسی را به این مراسم باشکوه بفرستید. بسیاری خودشان را به امام حسین (ع) گره زدند و سعادتمند شدند.

وی ادامه داد: در روز عاشورا جهالت باعث شد خون امام آن زمان ریخته شود تا اسلام بماند، اما مردم امروز نشان می‌دهند که آن جهل تکرار نمی‌شود. راهپیمایی‌هایی که در ایران در روز اربعین برگزار می‌شود یعنی اگر نشد به عراق بیاییم دست یاری می‌دهیم و برای نصرت امام زمان (عج) پای کار هستیم و می‌آییم تا نام ما را هم جزو زائران امام حسین (ع) بنویسند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: اهل بیت (ع) برای ما راه نجات هستند و برای گرفتاری هایمان دست به دامان آن بزرگواران می‌شویم، اما گاهی هم در زندگی به وسیله اهل بیت (ع) امتحان می‌شویم و پیاده روی اربعین هم امتحان ما از سوی ایشان است. با این پیاده روی داریم ثابت می‌کنیم که اربعین مقدمه ظهور است و چه خوب است که خودمان را در این امواج مثبت قرار دهیم و از آن گشایش در امورمان را طلب کنیم. حضور در این جمع برکت است و بسیاری از مشکلات به واسطه دم گرم برخی از افراد حاضر در پیاده روی اربعین حل می‌شود.

تبرایی گفت: در ماجرای کرونا به جز رهبر انقلاب از مذهبیون کسی اثر بسیار زیاد دعا کردن بر از بین رفتن بیماری‌ها را آنچنان برجسته نکرد در صورتی که تبدیل شدن به موج مثبت دعا و معنویت بسیاری از مسائل را حل می‌کند.

انتهای  پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.