رئیس مرکز بهداشت همدان گفت: افراد سالمند و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای برای حفظ سلامتی خود در ایام شیوع کرونا در منزل عزاداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خیراندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: برگزاری مراسم ایام صفر و اربعین حسینی در محیط‌های بسته ممنوع است و عزاداران باید از فضا‌های که بسته است برای پیشگیری از بیماری کرونا خوداری کنند.

او با بیان اینکه استفاده از ماسک حتی با تزریق واکسن همچنان ضرورت دارد افزود: توزیع نذورات تنها به صورت بسته‌بندی و مواد غذایی خشک مجاز است.

خیراندیش با اشاره به اینکه برپایی هرگونه ایستگاه توزیع نذورات ممنوع است بیان کرد: در صورت حضور در مراسم عزاداری همراه داشتن جانماز و زیرانداز شخصی الزامی است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: توزیع پذیرایی، نظیر چای و شربت ممنوع است و همراه داشتن کیسه نگهداشت کفش و محلول ضد عفونی دست در مراسم ها الزامی است.

خیر اندیش به شستشوی مکرر و منظم دست‌ها همچنان به عنوان یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از بیماری اشاره کرد و گفت: افرادی که در مراسم‌های عزاداری شرکت می‌کنند باید دو نوبت واکسن دریافت کرده باشند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.