رییس اداره منابع طبیعی دره شهر خبر داد؛

اخذ ۹۰ تعهدنامه مشارکتی از دامداران شهرستان دره شهر

مزبانی گفت:۹۰ تعهدنامه مشارکتی از دامداران بعنوان ضمانت اجرایی حفاظت و حراست از منابع طبیعی در شهرستان دره شهر اخذ گردیده است.

مزبانی ،رییس اداره منابع طبیعی دره شهردر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت : در سال جاری بدلیل کاهش پوشش گیاهی و کمبود علوفه دامی گشت نیرو‌های یگان حفاظت بصورت روزانه در حوزه استحفاظی و عرصه‌های جنگلی تشدید یافته که این اقدام علاوه بر ایجاد حس مسئولیت پذیری و تعهد دامداران نسبت به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، آنان را ملزم می‌نماید تا هنگام چرای دام از ایجاد خسارت در مناطق و سامانه‌های عرفی خوداری نمایند.

او با بیان اینکه ۹۰ تعهدنامه مشارکتی از دامداران شهرستان دره شهر اخذ گردیده است افزود:این تعهد نامه در تمام روستا‌های شهرستان و بخش ماژین در حال اجرا می‌باشد و نیرو‌های یگان حفاظت بصورت دوره‌ای از مناطق مورد نظر بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقدام قضایی لازم در مور افراد متخلف بعمل خواهد آمد.

رییس اداره منابع طبیعی دره شهر بیان کرد:سطح عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گسترده بوده و حفاظت مستمر از این عرصه مستلزم فرهنگ سازی و مشارکت تمام همیاران طبیعت و همکاری بهره برداران عرصه‌های مرتعی جنگلی است.

مزبانی در پایان از عموم شهروندان و همیاران طبیعت تقاضا نمود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف با شماره امداد ۱۵۰۴ جنگل ارتباط برقرار نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.