رییس شورای هیات‌های مذهبی اصفهان گفت: هیات‌های مذهبی استان به مناسبت اربعین حسینی به غیر از برنامه های شهرستانی و محلی، چهار ویژه برنامه اصلی در کلانشهر اصفهان برگزار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید رضا اُخروی رییس شورای هیات‌های مذهبی استان اصفهان گفت: گردهمایی هیات‌های مذهبی استان در میدان امام علی (ع) اصفهان از اصلی‌ترین برنامه‌های اربعین امسال بود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

وی ادامه داد: حضور در امامزاده شاه کرم اصفهان (جنب فرودگاه) و سینه زنی و زنجیرزنی دیگر برنامه‌ای بود که همچون سال‌های گذشته با حضور دوستداران مکتب امام حسین (ع) برگزار شد.

رییس شورای هیات‌های مذهبی استان اصفهان تصریح کرد: عزاداری هیات رزمندگان اسلام با حضور شهروندان در گلستان شهدا که از صبح امروز آغاز شد همچنان ادامه دارد.

اخروی با اشاره به برپایی راهپیمایی نمادین در اصفهان خاطرنشان کرد: راهپیمایی از چهارراه نورباران، دروازه شیراز (میدان آزادی) و فلکه فیض به سمت گلستان شهدا سه مسیری بود که سوگواران حسینی به عنوان نماد پیاده روی اربعین انتخاب کردند.

وی افزود: این برنامه‌های اصلی امروز در اصفهان بود و به غیر از آن در شهرستان‌ها، محله‌ها و خیابان‌های مختلف موکب‌های متعدد برپا شده است.

در استان افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ هیات مذهبی وجود دارد که یک هزار و ۴۰۰ هیات از رقم یاد شده مربوط به کلانشهر اصفهان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.