کریمیان گفت: حماسه حسینی عظمتی بزرگ را در تاریخ رقم زد و این نهضت اسلامی چراغ راه آزادمردان و مبارزان علیه ظلم و ستم در سرتاسر دنیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در پیامی فرا رسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به شرح ذیل است:

بسم اله الرحمن الرحیم

اربعین، روز زنده نگه داشتن یاد و نهضت شهیدان کربلا و رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی و اعلام پای‌بندی به مکتب سرخ عاشوراست.

حماسه حسینی عظمتی بزرگ را در تاریخ رقم زد و این نهضت اسلامی چراغ راه آزادمردان و مبارزان علیه ظلم و ستم در سرتاسر دنیا قرار گرفت و به بشریت درس مقاومت و ایثار و نپذیرفتن ظلم را داد.

نمونه واقعی تاثیرپذیری از نهضت حسینی، انقلاب شکوهمند اسلامی است که در تار و پود آن حماسه حسینی و در خون آن مبارزه با ظلم و استبداد در جریان است.

از زیبایی‌های اربعین حرکت عاشقان و مشتاقانی است که با پای پیاده به هدف زیارت حضرت، مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و این حرکت در واقع نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، ذلت‌ ناپزیری و آزادی خواهی عاشقان و رهروان امام حسین (ع) است.

اگرچه امسال هم اربعین حسینی با سال‌های اخیر متفاوت است و به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا و تهدید سلامت مردم و زائران، مراسم پیاده‌روی اربعین و زیارت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان برای همه دوستداران آن‌ حضرت میسر نیست و برخی به صورت محدود زیارت بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین (ع) نصیب‌شان گردید، اما دل همه مومنان و عاشقان ولایت و امامت هنوز در تب و تاب اربعین است.

ان شاءالله که هرچه سریعتر سایه شوم و نحس این ویروس از سر تمام انسان‌ها برداشته شود و یکبار دیگر دنیا شرایط عادی و معمول گذشته خود را بازیابد و تمام امورات زندگی و روزمره همانند سابق معمولی شود و اربعین آینده همچون روال سال‌های اخیر؛ استان ایلام دیگر بار میزبان جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی باشد و مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی باز هم افتخار خدمتگزاری و تلاش صادقانه برای حفظ سلامت مردم و زائران همچون سال‌های اخیر نصیب‌شان گردد.

اینجانب اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سرور و سالار شهیدان کربلا و ۷۲ تن از یاران با وفایش را به پیشگاه حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور استان ایلام تسلیت عرض می‌نمایم و امیدوارم همواره رهرو آن امام همام در تمامی عرصه‌های زندگی باشیم.

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.