رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از اشتغالزایی بانوان عضو صندوق‌های اعتبارات خرد در زمینه تولیدات مختلف صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، راضیه اسلام مهر رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت بیان کرد: بانوان روستایی در مرودشت با طرح‌ها و ایده‌هایی خلاقانه در حوزه‌های مختلف همواره در حال تلاش برای راه‌اندازی کسب و کار هستند.

او عنوان کرد: تولید رب گوجه فرنگی، رب انار، انواع ترشیجات و شوریجات، تولید و بسته بندی انواع دمنوش‌های گیاهی، سبزی‌های خشک و ... از جمله فعالیت‌های اعضای صندوق‌هاست.

اسلام مهر، تولید بیش از چهار تن آبغوره، ۲.۵ تن آبلیمو و ۳۰۰ کیلو گرم خیار شور با استفاده از تسهیلات دریافتی و خرید دستگاه آبگیری چند منظوره را به عنوان نمونه‌ای از فعالیت بانوان عضو صندوق اعتبارات خرد روستایی در درودزن از توابع این شهرستان عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه صندوق اعتبارات خرد روستای درودزن در سال ۱۳۹۵ با نظارت و آموزش جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به نیاز سنجی انجام گرفته در صندوق مذکور هماهنگی لازم در زمینه اعطای تسهیلات به منظور خرید دستگاه پوره گیر گوجه فرنگی نیز توسط اداره آموزش و ترویج شهرستان در حال انجام است.

اسلام‌مهر با بیان اینکه این صندوق توسط ۵۰ نفر از بانوان اداره می‌شود، افزود: اعضا این صندوق در گروه‌های تولیدی مختلفی با موضوعات فرآوری محصولات، بافت تابلو فرش، پرورش مرغ و بوقلمون، پرورش گوسفند، تولید سبزیجات، پخت نان محلی و ... نیز فعالیت می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه راه‌اندازی صندوق‌های خرد، نتایج مثبتی داشته و خود اشتغالی بانوان افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: درصدد هستیم تا با افزایش تعداد صندوق‌ها و زیر پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از بانوان روستایی در راستای افزایش اشتغال زنان روستایی ب توفیقات بیشتری دست یابیم.

اسلام‌مهر با بیان اینکه افزایش دانش و مهارت زنان روستایی، افزایش بهره‌وری و درآمد زنان روستایی، ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها، از اهداف ایجاد صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی است، خاطرنشان کرد: شهرستان مرودشت با ۴۶ صندوق، پیشرو در راه‌اندازی صندوق‌های اعتبارات خرد است و بیش از ۳۵ درصد روستا‌های این شهرستان زیر پوشش این صندوق‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.