وزارت کشور بحرین قطر را متهم کرد که از طریق رسانه‌های خود علیه منامه اقدام کرده و نیرو‌های نظامی بحرینی را به نفع خود جذب می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، بحرین قطر را متهم کرد که از طریق رسانه‌های سازمان یافته خود، بحرینی‌ها را علیه پادشاهی تحریک کرده و برای جذب تعدادی از نیرو‌های نظامی و امنیتی بحرین به نفع خود تلاش می‌کند.

وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای ادعا کرد: «کمپین‌های توهین آمیز قطر علیه پادشاهی بحرین از طریق  شبکه «الجزیره»، از جمله آن گفتگوی ادعایی بین یک جوان بحرینی و یکی از اعضای سرویس‌های امنیتی که پخش شد و همچنین تکرار معمول ادعا‌های شکنجه و جلوگیری از ملاقات زندانیان و آنچه او آن‌ها را کودکان زندانی می‌نامد، در چارچوبی سیستماتیک و در زمان بندی خاصی آمده است که پادشاهی بحرین به این شبکه و دولت حامی آن عادت کرده است.»

وزارت کشور بحرین همچنین خاطر نشان کرد که که حجم این تحریک‌ها هر ساله همزمان با نشست سالانه شورای جهانی حقوق بشر در ژنو بیشتر می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «این اقدام شبکه الجزیره تحت حمایت قطر علیه بحرین و دستاورد‌های ملی ما، از جمله طرح مجازات جایگزین توسط بحرین که مورد استقبال تعداد زیادی از کشور‌ها، سازمان‌ها و کارشناسان فعال در زمینه حقوق بشر قرار گرفته است، تعجب آور نیست.»

وی افزود: «برای قطر مفیدتر خواهد بود که قوانین و برنامه‌های خود را برای حفظ حقوق بشر توسعه دهد تا موفقیت‌های دیگران را به چالش بکشد.»

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که شبکه الجزیره اخیرا  در خبری از دست یافتن به اسنادی از نقض حقوق کودکان و شکنجه آن‌ها در بحرین خبر داد.

شبکه الجزیره گفت که صدای ضبط شده یک افسر امنیتی بحرین نشان می‌دهد که تلاش دارد تا یک کودک را برای جاسوسی از تظاهرکنندگان در برابر آزادی برادر این کودک به کار گیرد.

انقلاب مردم بحرین علیه حاکمیت این کشور از تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱، آغاز شده است با سرکوب شدید آل خلیفه و با استمداد از مأموران دولت سعودی مواجه شد.

قابل ذکر است که در سال ۲۰۱۷، عربستان، امارات، بحرین و مصر به بهانه حمایت قطر از تروریسم و مداخله در امور داخلی این کشورها، روابط خود را با دوحه قطع کردند، اتهاماتی که دوحه بار‌ها آن‌ها را رد کرده است. کویت از ابتدای این بحران نقش میانجی را ایفا کرده است.

دوحه و منامه دهه‌هاست بر سر مرز‌های دریایی اختلاف دارند، اما در سال ۲۰۰۱ دیوان بین‌المللی دادگستری، به حاکمیت بحرین بر جزایر حوار و منطقه جراده و حاکمیت قطر بر جزایر الزباره، جنان و فشت الدبیل حکم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار