معاون استاندار چهارمحال و بختیاری از تهیه و تدوین سند مشکلات فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی با محوریت سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به شهرکرد گفت: سند مشکلات فرهنگی و اجتماعی این استان به‌منظور ارائه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شود.

او تاکید کرد: در این سند موانع تحقق اهداف و ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی استان شناسایی و تا پنجشنبه هفته جاری به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی این استان واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شود.

مردانی افزود: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی فرهنگی چهارمحال و بختیاری موظفند شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی خود را با رویکرد تخصصی آماده و ارائه کنند.

مردانی تصریح کرد: در این راستا آسیب‌شناسی تخصصی مسائل فرهنگی هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در بخش فرهنگی ضروری است.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: در تهیه و تدوین مسایل فرهنگی و اجتماعی استان برای ارائه به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید اطلاعات مرتبط با ظرفیت‌ها، بافت فرهنگی و اجتماعی، معرفی اقوام، جمعیت، آموزش و پرورش، نرخ با سوادی، عفاف و حجاب، زنان و خانواده، دانشگاه‌ها، فضای مجازی، ورزش و جوانان، کتابخانه‌ها، میراث‌فرهنگی و مجموع سرانه‌های فرهنگی استان و مقایسه آن با میانگین کشوری مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ۲۱ تا ۲۳ مهرماه جاری به چهارمحال و بختیاری سفر می‌کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار