منطقه محافظت شده ماله گاله برای چندمین بار امسال طعمه حریق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهران نامداری فعال عشایری در استان فارس به رسانه‌ها اعلام کرد که از ساعاتی پیش شاهد وقوع آتش سوزی در محدوده‌ای از منابع طبیعی "کوه دلو" حدفاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی در منطقه محافظت شده ماله گاله بودیم.

او افزود: از حوالی ساعت ۱۶ امروز، بخشی از ارتفاعات کوه دلو، در منطقه حفاظت شده ماله گاله حد فاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی، شاهد آتش سوزی بودیم.

او با بیان اینکه امسال بار‌ها مردم این منطقه شاهد وقوع حریق بوده‌اند، گفت: این منطقه بکر جنگلی در خود گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری و درختان کهنسال را جای داده است.

نامداری خاطرنشان کرد که نقطه وقوع حریق بسیار مرتفع و دسترسی به آن نیازمند امکانات و ساعت‌ها کوهنوردی است.

این فعال محیط زیست ادامه داد: به علت محل وقوع حریق و وزش باد تند و پوشش نسبتا متراکم گیاهی منطقه آتش سوزی در حال گسترش است.

نامداری افزود: با وجود حضور بخشدار سیاخ دارنگون، نیرو‌های منابع طبیعی و برخی اهالی و شوراها، از آنجا که محل حریق بسیار وسعت یافته به نیرو‌های بیشتر جهت اطفا حریق نیاز است.

به گفته این فعال محیط زیست و کنشگر اجتماعی اهالی از سازمان‌های مردم نهاد، دلسوزان محیط زیست، نیرو‌های نظامی و دستگاه‌های مرتبط طلب همکاری دارند.

مهار حریق در این منطقه مرتفع نیازمند تامین سریع امکاناتی برای انتقال نیرو‌ها و امکانات اطفائی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار