کمبود آب معضلی است که دست از سر مناطق پرآب بر‌نمی‌دارد و پارادوکس دردناک "تشنگان لب آب" را هر بار تکرار می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، استان چهارمحال و بختیاری از آن جمله استان‌های پرآبی است که برخی مناطق آن مشکلات عدیده در حوزه آب دارند.

این مایع حیاتی در گذشته بخش بزرگی از زمین را در برداشته و به مرور که قسمت‌های بیشتری از زمین خشک شده آب هم کمتر شده و از آنجا که مردم ارزش آن را می‌دانسته‌اند در کنار چشمه، رودخانه یا سواحل دریاها ساکن می‌شدند تا از مزایای بی‌بدیل آن بهره‌مند باشند و در امورات خود از آن استفاده کنند.

استفاده از آب در گذشته بسیار محدودتر بود و برای کشاورزی و دامپروری استفاده می‌شده تا مایحتاج اولیه زندگی را برآورده کنند اما امروزه گستره نیازهای بشر افزایش پیدا کرده و نمی‌توان تنها با کشاورزی و دامپروری همه نیازها را برطرف کرد بنابراین نیاز به آب برای صنعت هم بیشتر احساس می‌شود و باید آب بیشتری برای مصارف آن در نظر گرفت، از طرفی رشد جمعیت هم می‌طلبد آب شرب سالم برای افراد انسانی تامین شود.

این میزان آب عمدتا از چشمه‌ها، قنوات و رودخانه‌ها تامین می‌شود و در مناطقی که هم امکانات و هم آب وجود دارد مانعی برای انتقال آن نیست و آب مورد نیاز صنایع، کشاورزی و دامپروری در اختیار این بخش‌ها قرار می‌گیرد و مردم نیز برای مصارف خانگی و آب آشامیدنی خود می‌توانند از آب لوله‌کشی در دسترس استفاده کرده و نیاز روزانه خود را تامین کنند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: تنش آبی ، کم آبی ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار