برخی گزارشات حاکی از آن است که از آغاز روند کوچ اجباری شهروندان ولایت دایکندی، تاکنون ۷۰۰ خانواده آواره شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری گزارش دادند که از آغاز روند کوچ اجباری شهروندان روستاهای ولسوالی گیزاب ولایت دایکندی، تاکنون ۷۰۰ خانواده آواره شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در نخستین مرحله حدود ۴۰۰ خانواده از روستای کندیر و ۳۰۰ خانواده از منطقه تگاب‌دار این ولسوالی وادار به کوچ شده و به روستاهای اطراف، دشت‌ها و شهرهای نیلی و قندهار پناه برده‌اند.

یکی از متنفذان ولسوالی پاتوی ولایت دایکندی به رسانه ها گفته است که در مناطق لوره‌شیو و تگاب‌دار حدود ۱۵ روستا تحت دعوا است و در نخستین مورد باشندگان روستای کندیر، دهنه‌ ناله و جوی‌های نوآباد، بالاسر تگاب‌دار کوچ داده شده‌اند. وی گفته است: «طالبان غیابی فصیله کرده‌اند و به باشندگان دستور داده‌اند که محصولات کشاورزی‌شان ‌شامل محصولات گندم، جواری، بادام و دیگر حاصلات زراعتی را انتقال ندهند و تنها حق انتقال لباس و پوشاک‌شان را دارند.»

وی بیان کرده که آوارگان در وضعیت رقت باری به‌سر می‌برند و با توجه به اینکه فصل سرما در پیش است، مردم جایی برای زندگی و چیزی برای خوردن ندارند. شماری از این شهروندان به روستاهای فلنجیر و شاغلجه رفته‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
کابینه ظالم شمول....این کابینه نه تنها طالب شمول است بلکه با ظلم هایی که بر مردم پنجشیر و مردم دایکندی کرده ثابت کرده که ظالم شمول هم هست.به قول علی علیه السلام بر اسلام پوستینه وارونه پوشانده اند باطل را حق جلوه میدهند و حق را باطل.ظلم را عدالت معرفی میکنند و عدالت را کفر میخوانند.وای به ملتی که بیدار نشود.
آخرین اخبار