رئیس امور آب مهاباد گفت: عملیات توقیف پمپ‌های غیرمجاز آب در سطح شبکه و سد و رودخانه این شهرستان آغاز شد.

رضا جهین رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با عملیات میدانی کارشناسان و نیرو‌های انتظامی و نماینده دادستان توقیف پمپ‌های غیرمجاز برداشت آب در سطح روستا‌های شبکه و سد و رودخانه این شهرستان آغاز شده و هم اکنون حکم دستور توقیف آن از مراجع قضایی دریافت شده است.

جهین با بیان اینکه توقیف عملیات برداشت غیرمجاز آب نیز همچنان ادامه دارد، افزود: فعالیت افراد قانون شکنی که به برداشت غیرمجاز آب مبادرت می‌کنند امری ضروری است در غیر اینصورت هر روز شاهد افزایش برداشت غیرمجاز آب و خشک شدن تالاب و رودخانه خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر سفره‌های آبی زیرزمینی و اهمیت استفاده بهینه از این منبع اضافه کرد: فشار به منابع آب زیرزمینی منطقه در جهت تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف محیط زیست، کشاورزی، آشامیدنی، بهداشت، فضای سبز، صنایع و خدمات افزایش یافته است.

این مقام مسئول اذعان کرد: سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

رئیس امور آب مهاباد خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۹۰ میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش کشاورزی و ۲۸ میلیون مترمکعب نیز به مصرف شرب می‌رسد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
دروغه