در نیمه نخست امسال، یک هزار و ۷۷۰ مورد تخلف از اصناف استان چهارمحال و بختیاری کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با انجام ۳۰ هزار و ۲۷۶ مورد بازرسی از اصناف استان، یک هزار و ۷۷۰ مورد تخلف به ارزش ۲۱۳ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال کشف شد.

او افزود: برای تخلفات صورت گرفته یک هزار و ۵۳۹ پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قائدامینی درج نکردن قیمت را بیشترین تخلف کشف شده از اصناف استان عنوان کرد و گفت: ۵۴۱ مورد تخلف در همین رابطه شناسایی شد و دیگر تخلف‌ها نیز شامل ۳۵۰ مورد گرانفروشی، ۱۹۵ مورد رعایت نکردن بهداشت، ۷۳ مورد کم‌فروشی، ۳۸ مورد تقلب، ۳۹ مورد صادر نکردن فاکتور، ۷۳ مورد عرضه خارج از شبکه، ۲۶ مورد اخفا و احتکار و ۳۴۸ مورد نیز شامل سایر تخلفات بوده است.

او، هشت هزار و ۶۷۷ مورد از بازرسی‌ها را مربوط به طرح ویژه کرونا اعلام کرد و افزود: در همین راستا، ۵۰۱ پرونده تخلف شناسایی و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قائدامینی اظهار داشت: از مجموع بازرسی‌ها، یک هزار و ۳۰۹ مورد گشت مشترک با سایر ادارات بود که ۴۲۵ مورد تخلف کشف شده است.


بیشتر بخوانید


معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیشترین بازرسی‌های انجام شده در خصوص اصناف استان را مربوط به واحد‌های نانوایی با انجام شش هزار و ۸۲۲ مورد اعلام کرد و گفت: در این بازرسی‌ها ۳۱۷ مورد تخلف به ارزش ۷۱۶ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۰۰ ریال گزارش و به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

او با اشاره به انجام شش هزار و ۱۰۴ مورد بازرسی از کشتارگاه‌ها و واحد‌های صنفی مرغ‌فروشان افزود: در بازرسی‌ها ۱۸۳ مورد تخلف به ارزش ۷۴ میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۷۶۰ هزار مورد شناسایی شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار